Πρόσφατα άρθρα

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Φολκλόρ, γενικεύσεις, σύγχιση και αυθεντικότητα.

Διαβάζω τα όσα γράφονται από Σικελιώτη και Δημοσθένη και νοιώθω ότι, όντας στην άλλη άκρη του κόσμου, αν και δεν νοείται μακράν του κόσμου η Αμερική, έχω το δικαίωμα πότε-πότε να νοιώθω κάπως έτσι. (Σικελιώτη, με την ευκαιρία, διάβασα το άρθρο σου στο Άρδην για τα Ελληνικά στο εξωτερικό, καλά τα λες). Λοιπόν εδώ, πέραν του διαδικτύου, τα υπόλοιπα μέσα προς διδασκαλία της Ελληνικής είναι πενιχρότατα. Η Βιβλιοθήκη δεν προσφέρει ποικιλία γύρω από τα Ελληνικά γράμματα, αλλά αυτό βολεύεται κάπως μέσω της διασύνδεσης με μεγάλες βιβλιοθήκες, και, ευτυχώς έχω βοήθεια και υποστήριξη προς αυτή την κατεύθυνση. Θα ήθελα πολύ να υπήρχε η δυνατότητα επισκέψεων Ελλήνων από την Ελλάδα πχ αλλά το πανεπιστήμιο εδώ αποδείχθηκε ιδιαίτατα "σφιχτό" σε τέτοιες χειρονομίες και εκδηλώσεις. Παράδειγμα: Όταν ζήτησα πέρσι να μου αγοράσουν τα δύο CDs του ΚΕΓ, τους φάνηκε υπερβολικά μεγάλο το ποσό. Τελικά τα απέκτησα με τη βοήθεια του συντονιστή του Σαν Φραντζίσκο, του κου Κασβίκη, και τον ευγνωμονώ γι αυτό. Η ανεύρεση μέσων επομένως για τη διδασκαλία του πολιτισμού πενιχρή και οι απαιτήσεις του μαθήματος πιεστικές. Οι γνώμες των φοιτητών γύρω από τον Ελληνικό πολιτισμό τελούν υπό σύγχυση και η άγνοια δημιουργεί υπέροχες γενικεύσεις και συγχύσεις. Εκ των ενόντων λοιπόν, αποφάσισα να τους δώσω μερικές εικόνες και πληροφορίες γύρω απ΄το τι συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα. Αλλά σας είπα, τα μέσα μου ήταν πενιχρά. Και οι φοιτητές εδώ δεν σκοτίζονται και πολύ για την Ελληνική κουλτούρα μέσα από κινηματογράφο ή τη λογοτεχνία. Απευθύνθηκα έτσι στους Έλληνες εδώ και τους ζήτησα να μου δώσουν ό,τι ελληνικό περιοδικό και εφημερίδα είχαν στην κατοχή τους. Μια φίλη από την Ελλάδα μου παρείχε πλούσιο υλικό επίσης, το οποίο όμως μου πρόσθεσε αρκετά κιλά στις βαλίτσες μου, όταν επέστρεψα τα Χριστούγεννα από την Ελλάδα. Με ερωτηματολόγια που απύθηνα στους φοιτητές, πήρα τις πληροφορίες που χρειαζόμουνα για να ξεκινήσω και να "στήσω" με το εργαλείο που κατείχα, τα περιοδικά, μια μικρή έρευνα-σχέδιο ή πέστε το πρόγραμμα, γύρω από τις εικόνες που επικρατούν μεταξύ τους για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Οι απαντήσεις που πήρα, μου έδωσαν επι πλέον την δυνατότητα να θυμώσω, να αγανακτήσω με την άγνοιά τους αλλά και να "ξεσπάσω" σε τέτοια νευρικά γέλια, που φοβήθηκα μήπως ανησυχήσω κάποιον γείτονα. Με άλλα λόγια, επειδή σκοπεύω να συνεχίσω την "ερευνούλα" σε "ευρύτερο" πλαίσιο, όσοι πιστοί προσέλθετε.... Αν θέλετε, μπορώ να σας στείλω τα ερωτηματολόγια και να κάνουμε μια από κοινού έρευνα γύρω από το θέμα. Σας υπόσχομαι ότι η περιπέτεια θα έχει ενδιαφέρον.

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα