Πρόσφατα άρθρα

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

San Fransisco State University, εξετάσεις για τη γλώσσα II: A έτος - επίπεδο αρχαρίων (Λία Παπαδάκη)

MODERN GREEK IV

Instructor: Efthalia Papadaki

NAME:

Final Examination

Thursday, May 24, 2007, 1:30 pm -4:00

pm

TEXT – EXPRESSION

Μιχάλης: Παιδιά, τι θα κάνουμε

αυτό το Σαββατοκύριακο;

Αλεξάνδρα: Θα ήθελα να πάω στο

σινεμά. Υπάρχουν πολλά ωραία

έργα να διαλέξουμε.

Εύα: Εγώ λέω να πάμε σε μια

συναυλία.

Ελιάνα: Ας πάμε ν’ακούσουμε

ρεμπέτικα και να πιούμε και λίγο

κρασάκι.

Νίκος: Εγώ προτιμώ την κλασική

μουσική. Στο Μέγαρο Μουσικής

παίζει η Συμφωνική Ορχήστρα του

Βερολίνου.

Μιχάλης: Πολύ σοβαρό

ακούγεται. Καλύτερα να πάμε στα

μπουζούκια.

Αλεξάνδρα: Συμφωνώ. Παίζει

ένας φίλος του άντρα μου σ’ένα

φοβερό κέντρο.

Ελιάνα: Θα είναι μια

καταπληκτική βραδιά.

Εύα: Όπου κι αν πάμε καλά θα

περάσουμε.

Νίκος: Εντάξει.

A1. (25

points)

  1. Πού θέλει η Αλεξάνδρα να πάνε

    όλοι μαζί το Σαββατοκύριακο;

  2. Τι προτείνει η Εύα;
  3. Τι προτιμά ο Νίκος;
  4. Τι λέει ο Μιχάλης στο Νίκο;
  5. Τελικά τι αποφασίζουνε;

A2. (25

points)

Γράψτε ένα μικρό διάλογο

ανάμεσα α) σε δύο φίλους/ες, που

θέλουν να βγουν έξω το

Σαβατοκύριακο ή β) σε έναν

κάτοικο της πόλης και σ’ένα

γέρο στο χωριό για το μέλλον της

ελληνικής επαρχίας. (100 λέξεις)

GRAMMAR

B1. Supply the correct form of the

demonstrativepronouns, αυτός, εκείνος,

τόσος, τέτοιος (5 points)

  1. .................. που κάνει καλά να

    πάθει.

  2. ............... τα παπούτσια είναι

    ακριβά ενώ ................όχι.

  3. Είχε .............. ζέστη που ήθελα

    να πάω για μπάνιο.

  4. Έχω .............. μαθήματα που δεν

    προλαβαίνω.

B2. Supply the correct form of the passive

participleof the verbs (5 points)

  1. Η δουλειά μας

    είναι.......................

    (τελειώνω)

  2. Το φαγητό είναι .....................

    (μαγειρέυω)

  3. Το τραπέζι είναι .....................

    (στρώνω)

  4. Ο δάσκαλος είναι

    ......................... (κουράζομαι)

  5. Ο Καζαντζάκης είναι ίσως ο

    πιο ............................. Έλληνας

    συγγραφέας. (διαβάζεται

    πολύ)

B3. Supply the future and the aorist of the verbs (29

points)

πηγαίνω, παίρνω, περνώ,

ανεβαίνω, μπαίνω, βγαίνω,

κατεβαίνω

  1. Η καινούρια παράσταση του

    Θεάτρου Τέχνης ................... στις

    13 Αυγούστου στο Ηρώδειο.

  2. Η περσινή παράσταση

    ......................... το χειμώνα.

  3. ................... στην τάξη πολύ

    αργά.

  4. Δε ..................... αν δε χτυπήσει

    το κουδούνι.

  5. Δεν ................. καλούς βαθμούς

    στο διαγώνισμα.

  6. Το άλλο εξάμηνο

    ..............................καλύτερους

    βαθμούς.

  7. Το Σαβατοκύριακο

    ...................... έξω.

  8. Την άλλη βδομάδα ..................

    όλοι μαζί.

  9. Δεν ............ από το σπίτι

    σήμερα.

  10. ...................... αύριο.
  11. Πέρσι ................. συχνά στο

    κέντρο.

  12. Εγώ .................... αύριο.
  13. Η κόρη μου ................ στο

    Πανεπιστήμιο φέτος.

  14. Χθες .................. στη λαϊκή.

δίνω, βρίσκω, πίνω, γίνομαι,

καταλαβαίνω

  1. Όταν ήμουν νέα δεν ...................

    κανένα ενδιαφέρον στη

    μουσική.

  2. Του χρόνου ..................... σπίτι

    κοντά στο Πανεπιστήμιο.

  3. ............... δασκάλα γιατί αγαπώ

    τα παιδιά.

  4. ............... δασκάλα γιατί

    αγαπούσα τα παιδιά.

  5. Στην Ελλάδα το καλοκαίρι

    ............. πολύ κρασί.

  6. Χθες το βράδυ ............. πολύ

    κρασί.

  7. Ο πατέρας μού............... πολλά

    λεφτά.

  8. Φέτος ....................... λεφτά και

    στην αδερφή μου.

  9. Πέρσι δεν .................. το

    μάθημα των Ελληνικών.

  10. Του χρόνου ..................

    καλύτερα το μάθημα των

    Ελληνικών.

Use the present perfect tense of the verbs

αλλάζω, φωτογραφίζω, πηγαίνω,

τραβώ, λέω.

  1. Το Σαν Φρανσίσκο

    ........................ πολύ τα τελευταία

    χρόνια.

  2. Δεν ............. ποτέ μόνη μου

    στο θέατρο.

  3. Οι Έλληνες .................... πολλά

    βάσανα στον πόλεμο.

  4. ..................... πολλές

    ιστορίες.

  5. ...................................πολλές

    πόλεις της Αμερικής.

B4. Use the correct form of the nouns (7 points)

1. Μου αρέσουν οι ελληνικοί

....................... (μεζές)

2. Βλέπω τις φωτογραφίες από το

γάμο του ......................... (παππού)

και .................. (γιαγιά) μου.

3. Ο πατέρας μου ψωνίζει από

.......................... (χασάπης) και

............... (μανάβης) της

γειτονιάς μας.

4. Πίνω πολλούς ..................

(καφές)

5. Την Κυριακή θα την αράξω

στον .................(καναπές).

B5. Supply the correct form of the indefinite

pronouns, άλλος, όλος, μερικοί,

κανείς (4 points)

  1. Δε θέλω να βγω έξω με

    .......................

  2. ............. οι συμμαθήτριες

    μου είναι Αμερικανίδες.

  3. Του χρόνου θα διαλέξω

    ............. μαθήματα.

  4. ................... καθηγητές είναι

    δύσκολοι.

ΚΑΛΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑ!!

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα