Πρόσφατα άρθρα

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Το ρήμα της νέας ελληνικής - Πίνακες

Γεωργία Κατσέλου

Το ΝΕ Ρήμα

Με αφορμή τους πίνακες του ΝΕ ρήματος της συναδέλφου Αρετής Πότσιου θα ήθελα να προτείνω κάποιους εναλλακτικούς -μορφολογικού1 κυρίως χαρακτήρα - πίνακες που περιγράφουν τη δομή του νεοελληνικού ρήματος με κάπως πιο «οικονομικό» τρόπο.

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

 

ΟΡΙΣΤΙΚΗ

ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ

ΜΕΤΟΧΗ

Θέμα:

ΑΡΚΤΙΚΟ

ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ

 

 

ΕΝ

(θα, να, ας)

λύνω

(θα, να, ας)

έλυνα

 

λύνε

 

λύνοντας

ΑΟΡ

(θα, να, ας)

(λύσω)2

(θα, να, ας)

έλυσα

 

λύσε

 

ΠΑΡΚ

(θα, να, ας)

έχω λύσει

έχω λυμένο

(θα, να, ας)

είχα λύσει

είχα λυμένο

 

έχε λύσει

έχε λυμένο

 

έχοντας λύσει

έχοντας λυμένο

           

 

ΜΕΣΟΠΑΘΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

 

ΟΡΙΣΤΙΚΗ

ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ

ΜΕΤΟΧΗ

Θέμα:

ΑΡΚΤΙΚΟ

ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ

 

 

ΕΝ

(θα, να, ας)

λύνομαι

(θα, να, ας)

λυνόμουν

 

 

λυ(ν)όμενος

ΑΟΡ

(θα, να, ας)

(λυθώ)

(θα, να, ας)

λύθηκα

 

λύσου

 

λυμένος3

ΠΑΡΚ

(θα, να, ας)

έχω λυθεί

είμαι λυμένος

(θα, να, ας)

είχα λυθεί

ήμουν λυμένος

 

έχε λυθεί

 

 

έχοντας λυθεί

όντας λυμένος

Για τα ρήματα που δεν παρουσιάζουν αντίθεση ανάμεσα στο ενεστωτικό και το αοριστικό θέμα μπορούμε να έχουμε τις εξής δομές ανάλογα με το εάν η μη ύπαρξη της αντίθεσης οφείλεται:

- σε μορφολογική σύμπτωση των δύο τύπων:

 

 

ΟΡΙΣΤΙΚΗ

ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ

ΜΕΤΟΧΗ

Θέμα:

ΑΡΚΤΙΚΟ

ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ

 

 

ΕΝ-

ΑΟΡ

(θα, να, ας)

κάνω

(θα, να, ας)

έκανα

 

κάνε

 

κάνοντας

ΠΑΡΚ

(θα, να, ας)

έχω κάνει

 

(θα, να, ας)

είχα κάνει

 

 

έχε κάνει

 

 

έχοντας κάνει

           

- σε «σημασιολογικούς(?)» λόγους:

 

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

 

ΟΡΙΣΤΙΚΗ

ΠΡΟΣΤΑΚΤΙΚΗ

ΜΕΤΟΧΗ

Θέμα:

ΑΡΚΤΙΚΟ

ΠΑΡΑΓΟΜΕΝΟ

 

 

ΕΝ

(θα, να, ας)

έχω

(θα, να, ας)

είχα

 

έχε

 

έχοντας

           

Ένας πιο πλήρης -και πιο «σημασιολογικός» - πίνακας του ελληνικού ρήματος που παίρνει υπ' όψη του όλους τους δυνατούς συνδυασμούς με τα μόρια θα, να, ας, θα μπορούσε να είναι ο εξής:

 

ΕΝΕΡΓΗΤΙΚΗ ΦΩΝΗ

 

ΘΕΜΑ

Ενεστώτα

Παρατατικού

Αορίστου

(αρκτικό)

Αορίστου (παραγόμεν)

Παρακειμένου

Υπερσυντελίκου

Οριστική

λύνω

έλυνα

 

έλυσα

έχω λύσει

είχα λύσει

Μέλλοντας-

Δυνητική

θα λύνω

 

θα έλυνα

θα λύσω

 

θα έλυσα

θα έχω λύσει

 

θα είχα λύσει

Υποτακτική

να λύνω

να έλυνα

να λύσω

να έλυσα

να έχω λύσει

να είχα λύσει

Ευχετική

ας λύνω

ας έλυνα

ας λύσω

ας έλυσα

ας έχω λύσει

ας είχα λύσει

Προστακτική

λύνε

 

λύσε

 

έχε λύσει

 

Μετοχή

λύνοντας

 

 

 

έχοντας λύσει

 

                           

Αυτά., με την ελπίδα ότι οι πίνακες αυτοί μπορούν να διευκολύνουν τη δουλειά μας.

Γεωργία Κατσέλου εκ Σόφιας


1 Αν και ο πίνακας θέλει να είναι μορφολογικού χαρακτήρα, δεν είναι δυνατόν να αποφύγουμε τη χρήση σημασιολογικών όρων στις ονομασίες των διαφόρων κατηγοριών (π.χ. οριστική, προστακτική κ.λ.π.).

2 Ο αρκτικός τύπος του αοριστικού θέματος τίθεται σε παρένθεση γιατί δεν εμφανίζεται ποτέ μόνος του στο λόγο. Χωρίς τα μόρια θα, να, ας ή τους συνδέσμους εάν, όταν κ.λ.π. μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο σε επανάληψη με ή χωρίς την άρνηση π.χ. έλθει δεν έλθει, βρέξει χιονίσει.

3 Για λόγους «συμμετρίας», και όχι μόνο, βάζω τη μετοχή «παρακειμένου» στη στήλη του αοριστικού θέματος: αυτή η μετοχή, αν και προέρχεται από την αρχαία μετοχή παρακειμένου, σχηματίζεται στα νέα ελληνικά από θέμα αορίστου μεσοπαθητικής διάθεσης ή φωνής π.χ. πεθαμένος.

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα