Πρόσφατα άρθρα

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Πανεπιστήμιο της Χώρας των Βάσκων, εξετάσεις για τη γλώσσα: Α έτος - επίπεδο αρχαρίων (Τερέζα Χαλαβαζή)

EXAMEN DE LENGUA Υ LITERATURA GRIEGA

MODERNA - JUNIO 2007

Κείμενο : Η διασκέδαση στην

Ελλάδα.

Σήμερα όλος ο κόσμος

διασκεδάζει. Άλλοι πηγαίνουν

στο θέατρο, άλλοι στον

κινηματογράφο. Κάποιοι

διασκεδάζουν με μουσική. Άλλοι

πάλι πηγαίνουν εκδρομές.

Η διασκέδαση είναι απαραίτητη

για τη ζωή μας, που είναι τόσο

κουραστική σήμερα. Ξεχνάς για

λίγο όλα σου τα προβλήματα και

παίρνεις δύναμη για το αύριο.

Οι Έλληνες αγαπούν το γλέντι

και τη μουσική. Συχνά τα βράδια

πηγαίνουν στα κέντρα και στις

ταβέρνες, όπου πίνουν ρετσίνα,

κρασί ή ούζο και τρώνε διάφορους

πικάντικους μεζέδες. Όλα αυτά

δημιουργούν την κατάλληλη

ατμόσφαιρα για κέφι, τραγούδι

και χορό.

Η διασκέδαση στην Ελλάδα δεν

αφήνει ασυγκίνητους ούτε και

τους ξένους. Οι περισσότεροι

φεύγουν από την Ελλάδα με πολλές

και ωραίες αναμνήσεις από τα

ελληνικά γλέντια.

Λεξιλόγιο

η εκδρομή = excursion

απαραίτητος-η-ο = indispensable,

imprescindible, imperioso

κουραστικός-η-ό = fatigoso / molesto,

pesado

ξεχνάω = olvidar

τογλέντι = fiesta, juerga, francachela /

diversion

συχνά = amenudo

το κέντρο (για διασκέδαση) =

saladefiestas

πικάντικος-η-ο = sabroso, picante

ομεζές = tapa, aperitivo, entremes

δημιουργώ = crear, causar / fundar,

establecer

κατάλληλος = adecuado, apropiado,

pertinente

ασυγκίνητος-η-ο = duro, incommovible

τοκέφι = humor, animo, gana

η ανάμνηση = recuerdo, memoria

Ερωτήσεις :

1. Πώς διασκεδάζει ο κόσμος

συνήθως;

2. Γιατί η διασκέδαση είναι

απαραίτητη για τη ζωή μας;

3. Πώς διασκεδάζουν οι Έλληνες

τα βράδια;

4. Τα ελληνικά γλέντια αρέσουν

μόνο στους Έλληνες;

Να γράψετε ένα σύντομο

κείμενο στα ελληνικά. -

Θέμα ελεύθερο.

Να συμπληρώσετε τα κενά με

τον αόριστο των ρημάτων που

είναι στην παρένθεση.

1. Ο ξάδελφος μου που είναι

φοιτητής.....................πολύ αυτή

την

εβδομάδα. (διαβάζω)

2. Τα παιδιά..................το

παιχνίδι τους ως το βράδυ.

(συνεχίζω)

3. ...................ποτέ με αεροπλάνο;

(ταξιδεύω)

4. Όταν..............το έργο, τα

φώτα..................... (αρχίζω,

σβήνω)

5. Οι φίλοι μας

δε.................ακόμη από τις

διακοπές. (γυρίζω)

6. Το τρένο.................στο σταθμό

στην ώρα του. (φτάνω)

7. Δε.......................σήμερα, γιατί

δεν είχα καιρό. (μαγειρεύω)

8. Η Έλλη και ο

Νίκος..................στο γραφείο του

θείου τους πέρυσι.

(δουλεύω)

Να επιλέξετε τον τύπο του

ρήματος που ταιριάζει σε κάθε

πρόταση

1. Αύριο....................ψώνιαμε τη

Χριστίνα.

πήγαμε - θα πάω -

θα πηγαίνω

2. Τον επόμενο μήνα η

Μαριλού..................στην Ελλάδα.

ήταν - είναι - θα

είναι

3. .......................το μάθημα

σήμερα;

καταλάβατε -

καταλαβαίνατε - θα

καταλάβετε

4. Μεθαύριο.............έναν καφέ

όλοι μαζί.

πίνει - θα πιούμε

- ήπιαμε

5. Δεν σας.............στη χτεσινή

παράσταση.

βλέπω - είδα -

θα δω

6. Τι...............αύριο

βράδυ;................ένα έργο στην

τηλεόραση.

κάνει -θα κάνουμε -

κάναμε

θα βλέπουμε - θα

βλέπει - θα δούμε

7. Ποιος.....................την

ιστορική φράση " Εύρηκα";

έλεγε - θα λέει - είπε

Να γράψετε την πρόταση

κλίνοντας το ρήμα σε όλα τα

πρόσωπα.

- Χτες ...................στο τηλέφωνο

τη φίλη μου. (παίρνω)

-

-

-

-

-

Να γράψετε τον αόριστο και το

μέλλοντα (στιγμιαίο) των

ρημάτων

Ενεστώτας

Αόριστος Μέλλοντας

(στιγμιαίος)

1. αρχίζω

2. χορεύω

3. περιμένω

4. ακούω

5. γυρίζω

6. λέω

7.ψωνίζω

8.πληρώνω

9.θέλω

10. φεύγω

Να συμπληρώσετε τα κενά με τη

γενική των ουσιαστικών στην

παρένθεση.


1. Ελάτε, είναι η ώρα.............(το

φαγητό)

2. Τα μάτια............μου είναι

καστανά (η κόρη)

3. Γράψε το

τηλέφωνο......................(ο

γιατρός)

4. Το παιδί..........................μου

πηγαίνει στο σχολείο (η φίλη

μου)

5. Οι τσάντες.......................είναι

στο δωμάτιο (οι φοιτητές)

6. Πλύνατε τα

τζάμια..................(τα παράθυρα)

7. Τα μάγουλα .....................είναι

κόκκινα (τα παιδιά)

8. Ποια είναι η

τιμή.......................; (η

εφημερίδα)

Να συμπληρώσετε τα κενά με το

σωστό τύπο των επιθέτων που

είναι στην παρένθεση.

1. Έχουμε..............φίλους του

κόσμου (καλός)

2.Ο παππούς έχει........μαλλιά από

τον πατέρα μου. (πολύς)

3. Η φίλη σου

είναι...........γυναίκα που είδα

ποτέ. (ωραίος)

4.Εκεί

μένει...................άνθρωπος της

πόλης μας.(πλούσιος)

5. Τα φαγητά της μητέρας σου

είναι........από τα δικά μου

(νόστιμος)

6. Το φθινόπωρο τα πουλιά πάνε

σε.............κλίματα (ζεστός)

7. Δε συνάντησα άνθρωπο

με..................... χαρακτήρα από

αυτόν. (κακός)

8. Με το αεροπλάνο το ταξίδι

γίνεται........(σύντομος)

9. Έχει τις................. τιμές απ'

όλα τα μαγαζιά, αλλά

και.............

πράγματα (ακριβός, καλός)

10. Η πόλη μας έχει.........κλίμα

της χώρας (κακός).


Να γράψετε το επίρρημα ή την

αντωνυμία που ταιριάζει σε κάθε

πρόταση, (κάποιος-α-ο, τίποτα,

ποτέ, κάτι, καθόλου, πάντα)

1. Η Χαρούλα μου

τηλεφωνεί..........στα γενέθλια

μου.

2. Αυτό το παιδί δε

φοβάται.............

3. Δε θέλω................ζάχαρη στον

καφέ μου.

4. .....................χτύπησε την

πόρτα.

5. Η Ειρήνη δεν

αργεί.........................στη δουλειά

της.

6. Θέλω...................., αλλά δεν το

βρίσκω.

Σε ποιες προτάσεις οι

αντωνυμίες είναι λάθος;

1. Ο Γιάννης πήγε στον

κινηματογράφο μόνος του.

2. Εσύ θα κάνεις διακοπές μόνοι

σας;

3. Τα μεσημέρια τρώνε μαζί

μας.

4. Το παιδί πλένεται μόνα

τους.

5. Οι αδερφές μου γύρισαν από

την ταβέρνα μόνες τους.

Σε ποιες προτάσεις η άρνηση

δεν είναι σωστή;

1. Τον φώναξα, αλλά με δεν

άκουσε.

2. Γιατί δεν έρχεσαι μαζί μας;

3. Τους βλέπουμε δεν πολύ

συχνά.

4. Γιατί δεν έκλεισες την

πόρτα;

5. Θα δεν συναντήσω τους φίλους

μου το απόγευμα.

Να γράψετε τον αδύνατο τύπο

της αντωνυμίας όπως στο

παράδειγμα:

- Ξέρω την Εύα καιτο

Γιώργο.Τους ξέρω.

1. Βλέπω την Καίτη.

2. Δε διάβασα το βιβλίο του.

3. Αύριο θα προσέχω τα παιδιά.

4. Έγραψες τις ασκήσεις σου;

5. Οι επισκέπτες συνάντησαν

εσάς;

6. Ο πατέρας μου θα μου δώσει το

αυτοκίνητο.

7. Κάλεσαν την Αλέκα και τη

Μαρία στο σπίτι τους.

8. Τηλεφωνούν συχνά στους

γονείς τους.

9. Καταλαβαίνω τα ελληνικά.

10. Εγώ άκουσα εσένα.

11. Πώς λένε αυτό το κορίτσι;

12. Δε μίλησαν σε μας.

Να γράψετε την

υποτακτικήτων προτάσεων

σύμφωνα με το παράδειγμα.

1. Αύριο έχεις...............τα

γράμματα. (στέλνω)

- Αύριο έχεις να στείλεις τα

γράμματα.

2. Παρακαλώ, μπορώ................μια

πορτοκαλάδα; (έχω)

3. Τα παιδιά

θέλουν...................στην παραλία.

(παίζω)

4. Πρέπει..............................όλοι

μας τα ρήματα. (διαβάζω)

5. Μη φωνάζετε, δε

μπορεί......................το ραδιόφωνο.

(ακούω)

6. Πριν φύγετε,

έχετε......................τα μαθήματα

σας. (τελειώνω)

7. Μπορεί......................δελφίνια

στο ταξίδι. (βλέπω)

8. Προσπάθησε..........................για

λίγο ακίνητη. (μένω)

9. Απόψε το βράδυ

λέω.....................στο θέατρο.

(πηγαίνω)

10. Μήπως

θέλετε......................κάτι; (τρώω)

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα