Πρόσφατα άρθρα

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Επιστολή διαμαρτυρίας για τη μη καταβολή επιμισθίου σε αποσπασμένους του εξωτερικού

Γιατί δεν αποδέχομαι την πρόταση του Υπουργείου Παιδείας

Τον τελευταίο καιρό υπάλληλος του Υπουργείου Παιδείας τηλεφωνεί προσωπικά σε έναν- έναν από τους συναδέλφους φιλολόγους που βρίσκονται με απόσπαση σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης του εξωτερικού για να μεταφέρει την  πρόταση της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου να συνεχίσουν,αν θέλουν, την απόσπασή τους στο εξωτερικό ΑΛΛΑ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΜΙΣΘΙΟ.

Θα άξιζε τον κόπο να μείνω στον τρόπο με τον οποίο το υπουργείο επικοινωνεί, αποφεύγοντας να αφήσει γραπτά ίχνη (έχει τις ταχυδρυδρομικές και ηλεκτρονικές διευθύνσεις όλων μας). Η κουτοπονηριά του συγκεκριμένου χειρισμού βρίσκεται στο να εμφανισθεί  η τελική υπουργική απόφαση σαν παραχώρηση σε δική μας παράκληση, μια και εμείς στην προφορική πρόταση του υπουργείου οφείλουμε να απαντήσουμε με γραπτή αίτηση στην οποία « διατελούντες μετά τιμής....»να παρακαλούμε να μείνουμε.

Οι συνάδελφοι που συμμετείχαμε στο διαγωνισμό του 2002, βρισκόμαστε στο εξωτερικό ήδη με παράταση ενός χρόνου,  πέρσι δεν έγινε η προκήρυξη του διαγωνισμού. Φέτος αποφασίστηκε να μη γίνει και πάλι ο διαγωνισμός και να καλυφθούν οι ανάγκες βάζοντας τους συναδέλφους να πληρώνουν στην ουσία από την τσέπη τους, μια και ο μισθός της Ελλάδας δε φτάνει για να ζήσει κανείς σε πόλεις της Ευρώπης, σε μερικές δε χώρες δεν επαρκεί ούτε για τη χορήγηση βίζας (εκεί οι συνάδελφοι δηλώνουν μισθό κι επιμίσθιο μαζί προκειμένου να τους επιτραπεί να εισέλθουν και να παραμείνουν στη χώρα).

Αν το υπουργείο ενδιαφερόταν πραγματικά για την προβολή της ελληνικής γλώσσας και του πολιτισμού θα προκήρυσσε και πάλι, ίσως μετά από αξιολόγηση του έργου που επιτελέστηκε,  τις θέσεις αυτές, δίνοντάς μας τη δυνατότητα να ξαναλάβουμε μέρος ή αξιοποιώντας με κάποιο τρόπο την εμπειρία μας. Αντ’ αυτού θα προσπαθήσει να κρατήσει όσους μπορεί, πατώντας σε ανθρώπινες ανάγκες και υποχρεώσεις που πιθανόν να έχουν δημιουργηθεί  εν τω μεταξύ και θα καλύψει , αν καλύψει,τα υπόλοιπα κενά όπως  μπορεί, δίνοντας τη δουλειά στο πανεπιστήμιο σαν συμπλήρωμα για όσους δεν συμπληρώνουν ωράριο.

Η τακτική αυτή όχι μόνο ακυρώνει ό,τι στήθηκε μέχρι τώρα με λεφτά του ελληνικού δημοσίου, αλλά αποτελεί και τη χαριστική βολή εναντίον των νεοελληνικών σπουδών ΣΕ ΜΙΑ ΕΠΟΧΗ ΠΟΥ ΟΙ ΕΔΡΕΣ ΤΩΝ ΝΕΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ  ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ ΚΛΕΙΝΟΥΝ Η ΜΙΑ ΜΕΤΑ ΤΗΝ ΑΛΛΗ.

Για όλους αυτούς τους λόγους δεν πρόκειται να αποδεχτώ την εξευτελιστική πρόταση του υπουργείου. Τα 1050 ευρώ του επιμισθίου μου θα μπορούσα ίσως να τα βγάλω, μειώνοντας την απόδοσή μου στη δουλειά μου και ψάχνοντας μια δεύτερη δουλειά. Όμως το θέμα είναι πολιτικό:

-Δεν θα ήθελα η δική μου στάση  να γίνει αφορμή για μια ολοκληρωτική κατάργηση του επιμισθίου.           -Δεν θεωρώ ότι οφείλω να εξευτελίζομαι για τη «σωτηρία της Ελλάδας» όχι μόνο γιατί εγώ δεν ήμουν εκεί όταν τα τρώγανε, αλλά και γιατί ό, τι ήταν να συνεισφέρω εθελοντικά το έχω προσφέρει αποδεδειγμένα τόσα χρόνια με παράλληλη οργάνωση μαθημάτων ελληνικής σε φιλελληνικούς συλλόγους και δραστηριότητες κάθε είδους , ακριβώς γιατί θεωρούσα αποστολή την παρουσία μου στη Νάπολη.                                  Το ίδιο έχουν κάνει και πολλοί άλλοι από τους συναδέλφους μου.

Είναι θλιβερό να αναγνωρίζεται η δουλειά  μας από τους ξένους και η πατρίδα να μας απαξιώνει.

 

Γιάννενα, 20/7/2011                      Αθανασία Αθανασοπούλου –φιλόλογος αποσπασμένη στη Νάπολη

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα