Πρόσφατα άρθρα

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Στα ξένα κει που περπατώ, στα ξένα που πηγαίνω ..

errante writes, "Μια νότα πολιτισμού και επικαιρότητας στη διδασκαλία των Νέων Ελληνικών.
"

11 Δεκεμβρίου 2006

Πρώτα πρώτα, χρωστάμε ένα ευχαριστώ στην κυρία Μήττα για τη συχνή ενημέρωσή μας σε ποικίλα επίκαιρα θέματα πολιτισμού. Με αφορμή τα κείμενα που μας στέλνει, έχω να προσθέσω για μερικά από αυτά τα εξής:

1. Σχετικά με το θέμα της αρχαιοκαπηλίας, ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει μια έκθεση πραγματικά τόσο ασυνήθιστη όσο και αναγκαία επιτέλους. Μια έκθεση που ταξιδεύει σε διάφορες πόλεις. Τώρα βρίσκεται, όπως φαίνεται, στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Νεμέας (30 Οκτωβρίου 2006 - 25 Φεβρουαρίου 2007). Φέρει τον τίτλο «Η Κλοπή της Ιστορίας».
Πληροφορίες:http://www.naftemporiki.gr/t+z/story.asp?id=1263836, http://www.kosmos936.gr/kosmos_details.asp?id=3535
http://www.anemon.gr/history_lost_photos.html
, με φωτογραφίες από την έκθεση «Η Κλοπή της Ιστορίας», στο Νέο Μουσείο Μπενάκη, στην Αθήνα, από την ομιλία του Colin Renfrew – Λόρδου Ρένφριου και καθηγητή στο Πανεπιστήμιο του Καίμπριτζ, αρχαιολόγου και φιλέλληνα, καλή του ώρα – από την έκθεση στη Λευκωσία και από τα σχετικά εκπαιδευτικά προγράμματα..

2. Με την ευκαιρία, στη σελίδα http://www.benaki.gr/exhibitions/gr υπάρχουν πληροφορίες για τις εκθέσεις, τωρινές και περασμένες, του μουσείου Μπενάκη. Έχουν μεγάλο ενδιαφέρον και υπέροχη ποικιλία σε θέματα πολιτισμού, η δε παρουσίασή τους γίνεται με σύντομα, λιτά κείμενα. Τα περισσότερα από τα κείμενα αυτά στο λογισμικό αναγνωσιμότητας της «Πύλης για την Ελληνική γλώσσα»
(http://www.greek-language.gr/greekLang/modern_greek/foreign/tools/readability/index.html) εμφανίζουν δείκτη αναγνωσιμότητας που ανταποκρίνεται στο επίπεδο της Γ΄ Γυμνασίου – Α΄ Λυκείου, δηλαδή βαθμό δυσκολίας που χαρακτηρίζει το κείμενο από αρκετά εύκολο ως μέσου επιπέδου, ανάλογα με τον δείκτη. Τηρουμένων των αναλογιών, μέσου και προχωρημένου επιπέδου για ξενόγλωσσους φοιτητές, αλλά λόγω της συντομίας τους, μπορούν ίσως να χρησιμοποιηθούν για άσκηση και σε χαμηλότερα επίπεδα.

3. Όσον αφορά το κείμενο για το μηχανισμό των Αντικυθήρων και το Διεθνές Συνέδριο στην Αθήνα (30 Νοεμβρίου-1 Δεκεμβρίου 2006), μου προκάλεσε έναν πραγματικό μικρό μπελά. Τα λόγια με τα οποία αρχίζει το κείμενο μου φάνηκαν υπερφίαλα και από ιστορική άποψη, νομίζω, ανεπίτρεπτα (τι θα είχε συμβεί, αν οι Ρωμαίοι δεν ……). Φαντάστηκα πως οι μαθητές μου μάλλον θα χαμογελούσαν συγκαταβατικά, μόλις θα το διάβαζαν, ή θα έκαναν κανένα χαριτωμένο σχόλιο. Σκέφτηκα να απαλείψω την πρώτη παράγραφο, αλλά πάλι η λογοκρισία … δεν ξέρω, ίσως είναι καλό να μας βλέπουν κι όπως είμαστε. Αποφάσισα να μην το δώσω μόνο του το κείμενο. Κατέβασα πληροφορίες πολύ ενδιαφέρουσες για τον μηχανισμό και τις έστειλα με το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο στα παιδιά, λίγο για ενημέρωση, λίγο για άσκηση. Επειδή τα κείμενα είναι εκτενή, υπογράμμισα τα σημεία που θα ήθελα να συζητήσουμε μετά στην τάξη, ώστε να τους μείνει και μια ιδέα για το εκπληκτικό αυτό εργαλείο. Κι αν μπορέσει κανένα από τα παιδιά να μας εξηγήσει τι είναι αυτό το διαφορικό σύστημα ... θα σας ενημερώσω. Πάντως την πρώτη παράγραφο την άφησα τελικά, αλλά δεν ξέρω αν έκανα καλά. Εσείς τι λέτε;
Πληροφορίες και εικόνες πήρα από τις παρακάτω διευθύνσεις:
http://www.antikythera-mechanism.gr/index.php?option=com_frontpage&Itemid=1
Βικιπαίδεια,
http://www.tmth.edu.gr/el/kiosks/computers/technology/comp_t1.html (Μουσείο Τεχνολογίας, με ανακατασκευές από τον καθηγητή Πράις)
http://users.forthnet.gr/ath/deleps/Unknown_Hellenic_History/Ypologisths_Antikyuhrvn.html (επιγραφές)
http://www.e-telescope.gr/gr/cat05/art05_030502.htm
http://www.mathlab.sunysb.edu/~tony/whatsnew/column/antikytheraI-0400/kyth6.html
http://www.sciencenews.gr/articles.asp?Article_id=630

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα