Πρόσφατα άρθρα

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Πανεπιστήμιο Νέας Νότιας Ουαλίας ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΤΜΗΜΑ

Κυριακή Φραντζή
Προς τις εφημερίδες Καθημερινή και Ελευθεροτυπία

2 Σεπτεμβρίου 2009

Με αφορμή πρόσφατο δημοσίευμα της ηλεκτρονικής έκδοσης της εφημερίδας σας σχετικά με το πρόγραμμα Ελληνικών του Πανεπιστημίου Νέας Νότιας Ουαλίας (Πηγή: Χατζημανώλης, Αθηναϊκό πρακτορείο), ως μέλος του διδακτικού προσωπικού του τμήματος θεωρώ υποχρέωσή μου να μεταφέρω στους αναγνώστες σας τις παρακάτω πληροφορίες:
Σύμφωνα με τους τελευταίους (σημερινούς) καταλόγους εγγραφών, κατά το α’ εξάμηνο του ακαδημαϊκού έτος 2009 τα μαθήματα του τμήματος παρακολουθούν 83 φοιτητές, 39 από τους οποίους είναι γραμμένοι στα μαθήματα της ελληνικής γλώσσας. Το πρόγραμμα προσφέρει επιπλέον ένα μάθημα γενικής παιδείας σχετικό με τον αρχαίο ελληνικό πολιτισμό στην αγγλική γλώσσα, το οποίο παρακολουθούν 142 επιπλέον φοιτητές από όλες τις σχολές του πανεπιστημίου.

Οι αριθμοί αυτοί, οι οποίοι διατηρήθηκαν κάτω από εξαιρετικά αντίξοες συνθήκες (αναδιάρθρωση της δομής του συνολικού προγράμματος του πανεπιστημίου, πτώση των ελληνικών σπουδών στα αγγλόφωνα πανεπιστήμια διεθνώς, ιδιαίτερα στην Αυστραλία), κρίνονται ωστόσο χαμηλοί και οικονομικά ασύμφοροι από τις αρχές του πανεπιστημίου όταν συγκρίνονται με τα πολυάριθμα τμήματα των ασιατικών, καθώς και ευρωπαϊκών γλωσσών όπως τα γαλλικά, γερμανικά και ισπανικά, με διεθνές κύρος. Για το λόγο αυτό εξετάζουν σοβαρά το ενδεχόμενο να διακόψουν τις εγγραφές φοιτητών κατά το 2010. Η λύση αυτή θα πλήξει συνολικά τις ελληνικές σπουδές στην περιοχή. Εξίσου ασύμφορη θα είναι η απορρόφηση των φοιτητών από κοντινά ελληνικά τμήματα που προωθείται ως λύση εκ του προχείρου, αφού δεν αντιμετωπίζει τις πραγματικές αιτίες του προβλήματος.
Η αύξηση του αριθμού των φοιτητών και η ανάπτυξη ερευνητικών και άλλων δραστηριοτήτων στο πλαίσιο της ελληνικής και αυστραλιανής κοινότητας είναι βασικές προϋποθέσεις για τη διατήρηση των ελληνικών πανεπιστημιακών τμημάτων της Αυστραλίας. Η στελέχωση επιπλέον των τμημάτων με προσωπικό με άρτια γνώση της ελληνικής γλώσσας και παιδείας, καθώς και η διατήρηση των τμημάτων προχωρημένων της ελληνικής γλώσσας είναι απαραίτητοι παράγοντες για να συνεχίσουν να προσφέρουν σπουδές με ελληνικό περιεχόμενο έως και το μεταπτυχιακό επίπεδο, κάτω από τις ισχυρές συνθήκες ανταγωνισμού και αφομοίωσης που δημιουργεί η παντοδυναμία της αγγλικής γλώσσας.

Η υπόθεση του Ελληνικού τμήματος του Πανεπιστημίου Νέας Νότιας Ουαλίας δεν είναι οριστικά χαμένη όπως παρουσιάζεται στον τύπο, και είναι λάθος να αντιμετωπίζεται με σκεπτικισμό, παθητικότητα και μοιρολατρεία. Οι ανά τον κόσμο ελληνιστές, οι ελληνιστές της Αυστραλίας, το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, το Συμβούλιο Απόδημου Ελληνισμού, οι εκπρόσωποι της ελληνικής πολιτείας και οι Έλληνες πανεπιστημιακοί καλούνται να λάβουν άμεσα θέση στο θέμα.

Για τη συνέχιση του προγράμματος Ελληνικών στο πανεπιστήμιο της Νέας Νότιας Ουαλίας μπορούν να επικοινωνήσουν ηλεκτρονικά με τον με τον Αντιπρύτανη του πανεπιστημίου (University of New South Wales, Vice Chancellor/ Professor Fred Hilmer AO, e-mail: vice-chancellor@unsw.edu.au or fax 9385 1949), με τον Κοσμήτορα της Σχολής (Dean of the Faculty of Arts, Professor James Donald e-mail: j.donald@unsw.edu.au or fax 9385 1016), ή με την υπογράφουσα για περαιτέρω πληροφορίες.

Δρ Κυριακή Φραντζή
kyrfrantz@yahoo.com.au
Τμήμα Ελληνικών
Πανεπιστήμιο Νέας Νότιας Ουαλίας

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα