Πρόσφατα άρθρα

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Όταν η Ελλάδα συναντά το Southwest...

kaktos writes, "Μπορεί ο τίτλος να φαντάζει μεγαλοπρεπής αλλά, όταν απέχεις άπειρα μίλια από τον τόπο σου, κάποια πράγματα συμβαίνει να αποκτούν άλλη βαρύτητα.

Χαρούλα Στογιαννίδου
"

25 Οκτωβρίου 2003

Αναφέρομαι στην επίσκεψη της καθηγήτριας της φιλισοφίας κας Βαλαλά, από το ΑΠΘ, στο πανεπιστήμιο της Τούσον. Η κα Πεντζοπούλου-Βαλαλά είναι προσκεκλημένη στις ΕΠΑ, για το μήνα Οκτώβριο, από το Onassis Benefit Foundation, για να δώσει μια σειρά διαλέξεων.

Το Ίδρυμα Ωνάσση έχει θεσμοθετήσει ένα πρόγραμα επισκέψεων και διαλέξεων, από επιστήμονες που ασχολούνται με τα ελληνικά γράμματα και την Ιστορία, Ελλήνων και μη, σε διάφορες επιλεγείσες πόλεις της Αμερικής. Το πρόγραμμα έχει στόχο να διευρύνει τη γνώση και το ενδιαφέρον των Αμερικανών γύρω από τον ελληνικό πολιτισμό.

Στα πλαίσια αυτού του πολιτιστικού γεγονότος, που πραγματοποιείται μια φορά το χρόνο, η επισκέπτρια καθηγήτρια έδωσε τρεις διαλέξεις.

Η πρώτη διάλεξη είχε ως θέμα την "Γέννηση της Ρητορικής για τη Φύση και τον Πολιτικό Λόγο: Η Περίπτωση του Γοργία". Η διάλεξη δόθηκε στην ώρα του μαθήματος των Αρχαίων Ελληνικών και συγχρονίστηκε με επιτυχία, παρότι τυχαία, με το αντικείμενο του μαθήματος των φοιτητών του τρίτου εξαμήνου και την προετοιμασία των εργασιών τους με θέμα τη Ρητορική. (στο φθινοπωρινό εξάμηνο τους διδάσκω Λυσία). Μετά τη διάλεξη, ακολούθησαν ερωτήσεις από τους φοιτητές και από το υπόλοιπο κοινό.

Η δεύτερη διάλεξη, που δόθηκε δημόσια, είχε τίτλο: "Τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και η Ιστορική τους Καταγωγή". Τη διάλεξη παρακολούθησαν κυρίως φοιτητές αλλά και ακαδημαϊκοί, ενώ η ελληνική κοινόητα ήταν σχεδόν απούσα.

Την τρίτη διάλεξη, που είχε θέμα: "Το Ελληνικό Εκπαιδευτικό Σύστημα" την παρουσιάσαμε από κοινού στα δυο τμήματα των Νέων Ελληνικών. Μετά από μια σύντομη ιστορική αναδρομή γύρω από το εκπαιδευτικό συστημα, ακολούθησε η ενημέρωση για τη σύγχρονη λειτουργία του και στα τρία επίπεδα. Αναφέρθηκε σύντομα η διαπολιτισμική πολιτική της Ελλάδας στο τομέα αυτό. Δόθηκαν επίσης πλληροφορίες σχετικά με στις υποτροφίες που προσφέρονται σε φοιτητές του εξωτερικού για την εκμάθηση της ελληνικής γλώσσας στην Ελλάδα. Οι ερωτήσεις των φοιτητών στράφηκαν γύρω από την δυνατότητα της "δωρεάν" εκπαίδευσης των φοιτητών στα ελληνικά πανεπιστήμια.

Στα παρεπόμενα αλλά και μετά το τριήμερο των διαλέξεων η κα Βαλαλά είχε τη δυνατότητα να συνομιλήσει με τους εδώ συναδέλφους και να περιηγηθεί εντός και εκτός της πόλης. Τον ρόλο αυτό τον ανέλαβα εξ ολοκλήρου, μιας και οι υπεύθυνοι του προγράμματος, για προσωπικούς λόγους ο καθένας, απουσίαζαν εκτός πόλης.

Οι εντυπώσεις που συνόδευσαν τις δραστηριότητες αυτής της εβδομάδας αγγίζουν την ικανοποίηση αλλά αφήνουν και μια μικρή απογοήτευση. Ο ελληνισμός κάνει αισθητή την παρουσία του και του δίνεται η δυνατότητα να αναφερθεί στον πολιτισμό του και να δηλώσει το δυναμισμό του και την προοπτική του.

Η δυσάρεστη πλευρά έρχεται πάλι από την έλλειψη του κοινού. Το θέμα των διαλέξεων θα είχε ενδιαφέρον και για ένα ευρύτερο επιστημονικό, και μη, κοινό πέραν του τμήματος των κλασσικών σπουδών, αλλά αυτό απουσίαζε. Η εμπειρία μου από ανάλογες εκδηλώσεις στην Ελλάδα είναι διαφορετικές.

Θέλω να ελπίζω ότι αιτία στάθηκε η ελλειπής προετοιμασία ή η άγνοια των υπευθύνων για παρόμοιες οργανώσεις. Είναι άξιο απορίας και πάλι όμως, αν σκεφτεί κανείς την ικανοποίηση του τμήματος για την επίσκεψη αυτή.

Παραμένοντας με την απορία μου,

Σας χαιρετώ

kaktos


© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα