Πρόσφατα άρθρα

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Γνωριμία με λογοτέχνες εκπαιδευτικούς

DimitraMitta writes, "

Δήμητρα Μήττα

Ζητήματα μυθολογίας

Ημερίδα με θέμα: Γνωριμία με λογοτέχνες εκπαιδευτικούς της Θεσσαλονίκης
"

28 Σεπτεμβρίου 2008

Αγαπητοί συνάδελφοι,

Εύχομαι καλή χρονιά σε όλους.

Καιρό έχω να επικοινωνήσω μαζί σας. Εξάλλου τα κείμενα που έστελνα εύκολα μπορούσατε να τα βρείτε στο διαδίκτυο. Κυρίως όμως ήταν η κύρια δουλειά μου στο Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας, το αποτέλεσμα της οποίας μπορείτε να το δείτε στη διεύθυνση www.komvos.edu.gr/mythology Πρόκειται για δουλειά που έκανα για μύθους της Αρχαίας Μακεδονίας. Θα βρείτε λήμματα που αιτιολογούν μυθολογικά την ονομασία διαφόρων θέσεων, μύθους γνωστούς στο πανελλήνιο που διαδραματίζονται στον μακεδονικό χώρο, μύθους που είναι γνωστοί στους Μακεδόνες ως αποτέλεσμα της επαφής τους με άλλες περιοχές της Ελλάδας κτλ. Το πληροφοριακό υλικό συνοδεύεται από φωτογραφικό και από ηχογραφήσεις. Ειδικά αν πάτε στην ενότητα "Από την αρχαία στη νέα μυθολογία", θα ακούσετε θρύλους ή λογοτεχνικά κείμενα που αφορμώνται από τη μυθολογία της Μακεδονίας. Μπορείτε, επίσης, να διασκεδάσετε ανακαλύπτοντας από πού προέρχεται η ονομασία του λαϊκού μας γαϊδαράκου, του κυρ-Μέντιου.

Οι παρατηρήσεις σας είναι αυτονόητο ότι είναι ευπρόσδεκτες και πολύτιμες.



Προς ενημέρωση σας στέλνω και το πρόγραμμα μιας συνάντησης που θα γίνει τη Δευτέρα στη Θεσσαλονίκη με θέμα τη Θεσσαλονίκη στη λογοτεχνία εκπαιδευτικών λογοτεχνών.

Να είστε καλά

Δήμητρα Μήττα





ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

ΥΠΕΥΘΥΝΕΣ ΚΑΙΝΟΤΟΜΩΝ ΔΡΑΣΕΩΝ



ΗΜΕΡΙΔΑ

Γνωριμία με λογοτέχνες εκπαιδευτικούς της Θεσσαλονίκης

Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2008, 16.00 μ.μ. έως 21 μ.μ.

Αίθουσα εκδηλώσεων της Κεντρικής Βιβλιοθήκης του Δήμου Θεσσαλονίκης

Εθνικής Αμύνης 27



ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ

16.00-16.30: Εγγραφές

16.30-16.45: Χαιρετισμοί

16.45-17.45: Εισηγήσεις

Χρίστος Τσολάκης, ομότιμος καθηγητής Α.Π.Θ.

«Η λογοτεχνία και η διδασκαλία της»

Πέτρος Μπέσμπαρης, φιλόλογος

«Οι λογοτέχνες της Θεσσαλονίκης στα σχολικά βιβλία της Δευτεροβάθμιας

Εκπαίδευσης. Λογοτέχνες εκπαιδευτικοί της Θεσσαλονίκης»

Γιάννης Τζανής, επίτιμος σχολικός σύμβουλος φιλολόγων, λογοτέχνης

«Εκπαίδευση και λογοτεχνία : θεσμοί, φορείς, δραστηριότητες, προγράμματα»

Άσπα Χασιώτη, φιλόλογος, σύμβουλος ΔΕΒΘ του ΕΚΕΒΙ.

«Διαβάζοντας έρχεται η όρεξη…»

17.45-18.00: Συζήτηση

18.00-18.15: Διάλειμμα



18.15-19.15: «Η Θεσσαλονίκη πηγή έμπνευσης», Στρογγυλό Τραπέζι με τους λογοτέχνες – εκπαιδευτικούς Δημήτρη Μίγγα, Κυριακή Αδαλόγλου, Νικόλαο Ταραρά,

Ελένη Μερκενίδου, Θωμά Κοροβίνη.

19.15-19.30: Συζήτηση

19.30-19.45: Διάλειμμα



19.45-20.45: «Η Θεσσαλονίκη πηγή έμπνευσης», Στρογγυλό Τραπέζι με τους λογοτέχνες – εκπαιδευτικούς Σάκη Σερέφα, Ελένη Κάρτσακα, Τάσο Αποστολίδη, Δήμητρα Μήττα, Ισίδωρο Ζουργό.

20.45-21.00: Συζήτηση

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα