Πρόσφατα άρθρα

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Το έργο ελλήνων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό

Λαμβάνοντας υπόψη το αίτημα κάποιων εκπαιδευτικών που δεν διάβασαν το άρθρο, καταχωρίζουμε και στις Φρυκτωρίες το κείμενο του κου Κ. Δημάδη που δημοσιεύτηκε στο "Βήμα" (30 Απριλίου 2005).

9 Μαΐου 2005

Το έργο ελλήνων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό



* H ενδεχόμενη κατάργηση του θεσμού θα οδηγούσε σημαντικά πανεπιστημιακά τμήματα νεοελληνικών σπουδών στην Ευρώπη και αλλού σε πλήρες αδιέξοδο και παντελή αποδιοργάνωση του διδακτικού προγράμματός τους





K. A. ΔΗΜΑΔΗΣ



H δημοσίευση του άρθρου «H παραπαιδεία του εξωτερικού» από τον συνάδελφο κ. Δημήτρη Τζιόβα (Πανεπιστήμιο Birmingham, Ηνωμένο Βασίλειο) στο «Βήμα της Κυριακής» (17.4.2005) προκάλεσε πλήθος διαμαρτυριών εκ μέρους καθηγητών σε πανεπιστημιακά τμήματα νεοελληνικών σπουδών της Ευρώπης και αποσπασμένων εκπαιδευτικών της ελληνικής δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στα τμήματα αυτά.



Οι έντονες διαμαρτυρίες για το περιεχόμενο του άρθρου του κ. Τζιόβα με τον παραπάνω παραπλανητικό τίτλο υποβλήθηκαν στο προεδρείο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών (ΕΕΝΣ) με το αίτημα το Διοικητικό Συμβούλιο της ΕΕΝΣ να λάβει επί του προκειμένου θέση.



Το Διοικητικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών αναγκάζεται να εκφράσει τη λύπη του για τον υποκειμενικό τρόπο με τον οποίο ο κ. Τζιόβας χειρίζεται και παρουσιάζει ένα θέμα που έχει καίρια σημασία για την ύπαρξη άλλων πανεπιστημιακών τμημάτων νεοελληνικών σπουδών του εξωτερικού. Ενας τέτοιος χειρισμός και μια τέτοια παρουσίαση υπονομεύουν την προώθηση των νεοελληνικών σπουδών διεθνώς και την επίλυση των προβλημάτων που αντιμετωπίζουμε. Διότι σε πλείστες περιπτώσεις η ενδεχόμενη κατάργηση του θεσμού, στον οποίο αναφέρεται το δημοσίευμα του κ. Τζιόβα, θα οδηγούσε σημαντικά πανεπιστημιακά τμήματα νεοελληνικών σπουδών στην Ευρώπη και αλλού σε πλήρες αδιέξοδο και παντελή αποδιοργάνωση του διδακτικού προγράμματός τους. Σύμφωνα με τον θεσμό αυτόν (ο οποίος εφαρμόζεται με τη σημερινή μορφή του από τα τέλη του 2002), προβλέπεται η απόσπαση επιλεγμένων εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης απευθείας σε πανεπιστημιακά τμήματα νεοελληνικών σπουδών της αλλοδαπής με σκοπό τη διδασκαλία της ελληνικής γλώσσας.





Το προεδρείο της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών έχει λάβει γνώση ότι τα περισσότερα τμήματα που έχουν ως σήμερα δεχθεί την υποστήριξη του υπουργείου Παιδείας της Ελλάδας αξιολογούν πολύ θετικά τη θεσμοθέτηση της απόσπασης ελλήνων εν ενεργεία εκπαιδευτικών ως λεκτόρων της ελληνικής γλώσσας σε πανεπιστήμια του εξωτερικού. Σε ορισμένες μάλιστα περιπτώσεις, η έμπρακτη αυτή υποστήριξη της ελληνικής πολιτείας χρησιμοποιήθηκε ως κύριο επιχείρημα, ώστε να αποτραπεί η κατάργηση τμημάτων νεοελληνικών σπουδών, τα οποία απειλήθηκαν από τους οικονομικούς περιορισμούς και τις άλλες αλλαγές που επιβάλλονται στα περισσότερα δυτικοευρωπαϊκά πανεπιστήμια κατά τα τελευταία χρόνια.





Για τον λόγο αυτόν το ΔΣ της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών εύχεται ο ευεργετικός αυτός θεσμός να διατηρηθεί και να βελτιωθεί ως μέσο αποτελεσματικής υποστήριξης των νεοελληνικών σπουδών στον διεθνή χώρο. Μια τέτοια βελτίωση είναι εφικτή μόνο με υπεύθυνο διάλογο ανάμεσα στο υπουργείο Παιδείας και στους αρμόδιους φορείς των νεοελληνικών σπουδών σε πανεπιστήμια όλων των ηπείρων.

Διαφορετικά, η δημοσιογραφική προβολή προσωπικών απόψεων ή αναγκών, ακόμη και αν έχουν υπόσταση, μπορεί να οδηγήσει σε καταστρεπτικά αποτελέσματα, αν δεν εκφράζουν συλλογικές θέσεις και ανάγκες. Πολύ περισσότερο, όταν οι προσωπικές αυτές απόψεις υποβαθμίζουν συλλήβδην το έργο ελλήνων εκπαιδευτικών στο εξωτερικό, όπου υπηρετούν στο πλαίσιο της σημερινής μορφής του θεσμού των αποσπάσεων σε πανεπιστημιακά τμήματα νεοελληνικών σπουδών.







Ο κ. Κωνσταντίνος A. Δημάδης είναι καθηγητής Νεοελληνικών Σπουδών στο Πανεπιστήμιο του Βερολίνου και πρόεδρος της Ευρωπαϊκής Εταιρείας Νεοελληνικών Σπουδών.












ΤΟ ΒΗΜΑ , 01-05-2005

Κωδικός άρθρου: B14453B382


© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα