Πρόσφατα άρθρα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Αρχαία Μακεδονία

Δημήτριος Κουγιουμτζόγλου

 

Η παρουσίαση αυτή ήταν ανοιχτή στο κοινό, έγινε μέσα στα πλαίσια της προσφοράς μου, ως αποσπασμένου εκπαιδευτικού, εδώ στη Μόσχα και σκοπό είχε να ενημερώσει το ευρύτερο κοινό για την ιστορία και τον πολιτισμό της ιδιαίτερης πατρίδας μου. Επειδή, όμως, θεωρώ ότι γενικότερα το θέμα της Μακεδονίας συζητιέται αρκετά καί παγκοσμίως, λόγω καί της γνωστής διένεξης, έκρινα σκόπιμο να δημοσιεύσω αυτήν την παρουσίαση έτσι ώστε ο κάθε εκπαιδευτικός, όπου και αν είναι αποσπασμένος, να μπορεί να την αξιοποιήσει.

Πρέπει να τονίσω πως το κείμενο είναι όσο πιο απλό γίνεται, μια και το κοινό της παρουσίασής μου δεν ήταν εξειδικευμένο στο χώρο της ιστορίας. Ακόμα, επειδή  την παρουσίασή μου  ανά διαφάνεια ακολουθούσε η μετάφραση στη ρωσική από τη διευθύντρια του Κέντρου κ. Θεοδώρα Γιαννίτση, (το ρωσικό κείμενο είναι διαθέσιμο για κατέβασμα στον ιστότοπο του κέντρου) αναγκάστηκα στην πράξη να «κόψω» λίγο από το αρχικό κείμενο (μαζί, βέβαια και κάποιες διαφάνειες) προς εξοικονόμηση χρόνου. Ο καθένας από εσάς μπορεί να το αξιοποιήσει ολόκληρο, να κάνει επιλογές ή, αν θέλει, τις δικές του προσθήκες στην παρουσίαση που θα σχεδιάσει ο ίδιος, ανάλογα με το δικό του κοινό. Κάθε φορά που πέφτει η επόμενη διαφάνεια υπάρχει ένα κεφαλαίο ∑ στην αρχή της παραγράφου.

Στο τέλος παρατίθεται η βιβλιογραφία που χρησιμοποίησα (καί στο διαδίκτυο) καθώς και κάποιοι τίτλοι βιβλίων για πρόσθετο διάβασμα. Πηγή των διαφανειών αποτελεί, επίσης, η επιλεγμένη βιβλιογραφία με εξαίρεση λίγες διαφάνειες που προέρχονται από το προσωπικό μου φωτογραφικό αρχείο. Με τη διάλεξη για τη Μακεδονία ολοκληρώθηκε για μένα ο μικρός κύκλος αρχαιολογικών διαλέξεων που έδωσα εδώ στη Μόσχα, νοσταλγική επιστροφή στα χρόνια προ του διορισμού μου στη Μέση Εκπαίδευση. 

Ακολουθεί σε συνημμένο το κείμενο (word) της Παρουσίασης

Resources: 
© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα