Πρόσφατα άρθρα

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ΑΠΟΣΠΑΣΕΙΣ ΑΥΣΤΡΑΛΙΑΣ: Η διάλυση δεν είναι ρεαλισμός

Στο θέμα των αποσπάσεων της Αυστραλίας εμπλέκονται τρεις παράγοντες:  η ελληνική  πολιτική ηγεσία και  διοίκηση, τα κατά τόπους  εκπαιδευτικά ιδρύματα και  οι φορείς, και οι  ίδιοι οι εκπαιδευτικοί. Οποιοσδήποτε από αυτούς υποτιμάται ή εξυψώνεται επιλεκτικά λόγω συγκυρίας  διαμορφώνει κρίσεις που δεν είναι ρεαλιστικές, αλλά μονόπλευρες και αυτοκαταστροφικές.

Οι θέσεις των αποσπασμένων στο εξωτερικό είναι ΘΕΣΕΙΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ για Έλληνες πολίτες που προωθούν την ελληνική γλώσσα και τον πολιτισμό, και σαν τέτοιες είναι απαραίτητο  να υποστηρίζονται σταθερά ανάλογα με τις ανάγκες και τις  ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής. Όπου υπάρχουν χρόνια και ιδιαίτερα προβλήματα, υπάρχουν και  ιδιαίτερες λύσεις,  όταν οι φέροντες την ευθύνη έχουν τη βούληση να κάνουν διαφοροποιήσεις και δεν απαξιούν ν’ ασχοληθούν. Όσοι αποσπώνται σε χώρες δίπλα στην πόρτα τους δεν μπορούν να πληρώνονται ίδια με εκείνους στην άλλη άκρη του κόσμου- αυτά είναι αυτονόητα πράγματα που έπρεπε να έχουν ρυθμιστεί προ πολλού.  Τα πρόσθετα έξοδα για τις βίζες και για τις μετακινήσεις στην Αυστραλία μπορούν  να προστεθούν στα επιμίσθια  αντί να επιβαρύνουν τους εκπαιδευτικούς. Αν η ιατροφαρμακευτική περίθαλψη δεν καλύπτεται μέσω διακρατικής συμφωνίας, τότε οι ιατρικές αποδείξεις  να αποκτήσουν  απόλυτη προτεραιότητα στις λίστες του ΟΠΑΔ, να μεταφράζονται στα ελληνικά ΑΠΟ  ΔΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΥΠΑΛΛΗΛΟΥΣ  και  τα χρήματα να καταβάλλονται ΑΜΕΣΩΣ από το Γενικό Λογιστήριο,  αντί αργοπορημένα ή του Αγίου Ποτέ.  Και επιτέλους, ας μπουν στον κόπο να διαβάζουν τις εκθέσεις των αποσπασμένων οι αρμόδιοι υπάλληλοι του υπουργείου Παιδείας,  καθώς και τις στήλες των Φρυκτωριών. Απ’ αυτές θα μάθουν σίγουρα κάτι επί της ουσίας για το αντικείμενό τους-από τις εγκυκλίους ποτέ.

Γενικότερα οι λύσεις «πονάει κεφάλι, κόψει κεφάλι»  παράγουν σπασμωδικές κινήσεις και οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια  στη διάλυση διάφορων χώρων αμαχητί. Χρειάζεται σοβαρότητα και εγρήγορση από πλευράς ελληνικής διοίκησης  και  ευθεία αντιπαράθεση  με όσους εκπροσώπους της  αδιαφορούν κατ' επανάληψη ή κωλυσιεργούν. Το κυριότερο: χρειάζεται να αλλάξει το πνεύμα  χρυσής μετριότητας  και συντηρητισμού με το  οποίο χειρίζονται κατά παράδοση τα θέματά τους  πολλοί αποσπασμένοι εκπαιδευτικοί.

Κυριακή Φραντζή

 

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα