Πρόσφατα άρθρα

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

«Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

This essay aims to examine the manner in which homoerotic love is expressed in Constantine Peter Cavafy’s erotic poetry.Initially, it will provide a brief introduction entailing contextual information. Subsequently, this essay will bestow an intricate analysis of his erotic poems, with a particular focus on elucidating recurrent themes pertaining tohomoerotic love. The analysis will explore both the formal and thematic constituents of Cavafy’s erotic poetry, accompanied by a pervading extraction of deeper meaning.This examination will be enhanced utilising relevant secondary literature. The primary source that consists of the poems to be discussed in this essay derives from a digital anthology that comprises Cavafy’s ‘Recognised’, ‘Denounced’, and ‘Hidden’ poems

 «Examine how homoerotic love is expressed in Cavafy’s erotic poetry» By Yousuf Danawi, Reading University

Συνέδριο για τη βελτίωση των ιστορικών διδακτικών εγχειριδίων

kostasper writes, "Κάιρο,15-12-2004

Με μεγάλη επιτυχία και δημοσιογραφική κάλυψη ολοκληρώθηκαν στο Κάιρο οι εργασίες του Διεθνούς Συνεδρίου, που πραγματοποιήθηκε από τις 12 ως τις 14 Δεκεμβρίου 2004 στην έδρα του Συνδέσμου Αραβικών Χωρών, με θέμα «Ευρω-Αραβικός διάλογος: Η εικόνα του αραβο-ισλαμικού πολιτισμού στα ευρωπαϊκά ιστορικά εγχειρίδια»"

17 Δεκεμβρίου 2004

 

Το Συνέδριο διεξήχθη υπό την αιγίδα της Unesco (Mediterranean program), του Συνδέσμου Αραβικών Χωρών, του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου, της Isesco (:Ισλαμικός Οργανισμός για την Εκπαίδευση, τις Επιστήμες και τον Πολιτισμό στον Αραβικό και Ισλαμικό κόσμο, δηλ.παρόμοιος με την Unesco Οργανισμός), της Εθνικής Αιγυπτιακής Επιτροπής, της Εθνικής Επιτροπής των Ενωμένων Αραβικών Εμιράτων, της Εθνικής Σαουδαραβικής Επιτροπής και του Σουηδικού Ινστιτούτου Αλεξανδρείας. Προσφώνηση προς τους συνέδρους απηύθυνε ο Γενικός Γραμματέας του Αραβικού Συνδέσμου κ. Αμρ Μούσσα. Χαιρετισμούς απηύθυναν επίσης ο Υπουργός για την Ανώτατη Εκπαίδευση κ.Αμρ Σαλάμα καθώς και οι εκπρόσωποι των άλλων Οργανισμών.

Η Ελλάδα συμμετείχε με δύο εκπροσώπους του ΥΠΕΠΘ και του Παιδαγωγικού Ινστιτούτου, δηλ την κ.Αναστασία Κερκίνη-Κούτουλα, Διδάκτορα της Ιστορίας και Σύμβουλο Εκπαίδευσης, και τον επίσης Σύμβουλο Εκπαίδευσης Διδάκτορα κ.Σταύρο Γιαγκάζογλου. Οι δυο Έλληνες εκπρόσωποι συμμετείχαν παράλληλα και σε ομάδα εργασίας με τον εκπρόσωπο της Αιγύπτου, καθηγητή της Κλασικής Φιλολογίας στο Παν/μιο El Azhar, ελληνομαθή Dr Tarik Radwan, o οποίος διάβασε την εισήγησή του προς το Συνέδριο με κείμενο που αποδόθηκε στην ελληνική από τον Φιλόλογο Κώστα Περτσούνη, διδάσκοντα τη Νεοελληνική Γλώσσα στο Παν/μιο του Καΐρου. Η ελληνο-αιγυπτιακή ομάδα εργασίας εργάστηκε σε ευχάριστο κλίμα και με διάθεση εποικοδομητικού διαλόγου, κατά δήλωση του κ.Radwan, προς τον υπογράφοντα. Κατά δήλωση του ίδιου, η ένταση των συνέδρων καταπραΰνθηκε κι επικράτησε κλίμα αμοιβαίας κατανόησης χάρη στο παράδειγμα καλοπροαίρετης προσέγγισης της Ελληνο-Αιγυπτιακής ομάδας. Αυτή επηρέασε θετικά και τους υπολοίπου συνέδρους με τις ομιλίες των εκπροσώπων.

Το θέμα του συνεδρίου πολύ ενδιαφέρον και λόγω επικαιρότητας του προβληματισμού και λόγω της σπουδαιότητας των σχέσεων Ευρώπης-Αραβικού κόσμου. Προπομπός τολμηρός στάθηκε σ’αυτό η δήλωση του Προέδρου της Ελληνικής Δημοκρατίας για την ανάγκη αναθεώρησης των σχολικών εγχειριδίων. Αλλά και τα συμπεράσματα του Συνεδρίου είναι ενθαρρυντικά, καθότι οι χορηγοί και διοργανωτές του είναι Οργανισμοί με μεγάλο κύρος. Στα συμπεράσματα περιλαμβάνονται προτάσεις και συστάσεις:
Προτάσεις:Τονίστηκε η ανάγκη μεγάλης συνεργασίας για την απάλειψη παρανοήσεων και η ανάγκη υποστήριξης των σπουδαστικών ανταλλαγών.
Συστάσεις:
α)Μεσοπρόθεσμοι στόχοι: Διακρατική συμπαραγωγή διδακτικού υλικού και οδηγίες προς τους εκπαιδευτικούς, προσφορές κειμένων από συγγραφείς και υποβολή προτάσεων για την ανάπτυξη διδακτικού υλικού.
β)Βραχυπρόθεσμοι στόχοι:

  • Διόρθωση λαθών στα εγχειρίδια σύμφωνα με ακαδημαϊκά standards
  • Συζήτηση για τις βασικές αρχές της Ιστορίας ειδικά η αρχή της multiperspectivity, όπως σημειώνoνται στα ντοκουμέντα και τις Οδηγίες του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου.
  • Συζήτηση για τον τρόπο παρουσίασης κρίσιμων και επίμαχων θεμάτων της Ιστορίας και του Πολιτισμού στα διδακτικά βιβλία των δύο περιοχών.
  • Ενθάρρυνση σπουδαστικών ανταλλαγών και καθιέρωση partnership μεταξύ Σχολείων καθώς και jointed teachers training seminars.

Κώστας Περτσούνης.

 

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα