Πρόσφατα άρθρα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

The Greek Language is not in Crisis!

Καλημέρα σας από την Πορτογαλία ! Για ενημέρωση και διαφήμιση Με εγκάρδιους χαιρετισμούς José António Costa Ideias (Ph.D.)

The Greek Language is not in Crisis!

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

4ο Κορεατικό Συνέδριο για τον συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη στη Σεούλ

Στις 19 Μαίου 2012 πραγματοποιήθηκε στη Σεούλ το 4ο Κορεατικό Συνέδριο για τον Έλληνα συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη με θέμα το βιβλίο του για τον άγιο Φραγκίσκο της Ασίζης «Ο Φτωχούλης του Θεού».

4ο Κορεατικό Συνέδριο για τον συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη στη Σεούλ

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Discuss the use of the so-called ‘narrated monologue’ or ‘free indirect speech’ as employed for the first time ever in Greek fiction by Vizuinos.

This is a another heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Micahela Leary for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Discuss the use of the so-called ‘narrated monologue’ or ‘free indirect speech’ as employed for the first time ever in Greek fiction by Vizuinos.

Greek/Classics Department Award Ceremony: Theodora Kamaroudi

Με απόφαση του τμήματος Κλασικών και Νέων Ελληνικών Σπουδών την Παρασκευή 18 Μαΐου 2012 απονεμήθηκε το βραβείο αριστείας στην διδασκαλία της Νέας Ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού στην Δρ. Θεοδώρα Καμαρούδη, αναγνωρίζοντας την ως την καλύτερη αποσπασμένη φιλόλογο από το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας που έχει φιλοξενήσει το πανεπιστήμιό μας την τελευταία πενταετία.

Greek/Classics Department Award Ceremony: Theodora Kamaroudi

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Εκδηλώσεις - παρουσιάσεις

4ο Κορεατικό Συνέδριο για τον συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη στη Σεούλ

Αργυρώ Κασωτάκη - Γατοπούλου

Το 4ο Κορεατικό Συνέδριο για τον συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη στη Σεούλ με θέμα το βιβλίο του για τον Άγιο Φραγκίσκο της  Ασίζης  «Ο Φτωχούλης του Θεού».

 

Greek/Classics Department Award Ceremony: Theodora Kamaroudi

Τιμητική διάκριση για την Θεοδώρα Καμαρούδη

 

Αφιέρωμα στον Ν. Καββαδία (Πανεπιστήμιο της Λιουμπλιάνα)

Εκθεση και Αφιέρωμα: ”Νίκος Καββαδίας Ο ποιητής των θαλασσών και του ανεκπλήρωτου έρωτα - 100 χρόνια από τη γέννησή του”, διοργανώθηκε από τον Τομέα Νεοελληνικής Γλώσσας του Πανεπιστημίου της Λιουμπλιάνας και την Εστία Ιταλίας του Ελληνικού Ιδρύματος Πολιτισμού σε συνεργασία με τον Σλοβενοελληνικό Πολιτιστικό Σύλλογο στο μουσείο Μestni Μusej στη Λιουμπλιάνα τη Δευτέρα 29 Νοεμβρίου 2010 και ώρα 19.00. Η διοργάνωση έγινε από την  Ελληνική Πρεσβεία στη Σλοβενία, με την υποστήριξη του Ελληνικού Υπουργείου Πολιτισμού.

Ο Νίκος Καζαντζάκης Ταξιδευτής

Η Ξανθή Ζαφειράκη (Ζάγκρεμπ) και η Βασιλική Βαρσαμακίδου (Λιουμπλιάνα) οργάνωσαν μια λογοτεχνική βραδιά για τον Νίκο Καζαντζάκη. Στα συνημμένα κείμενα μπορείτε να δείτε το πρόγραμμα και κάποιες φωτογραφίες από την εκδήλωση.

«Ο ΝΙΚΟΣ ΚΑΖΑΝΤΖΑΚΗΣ ΤΑΞΙΔΕΥΤΗΣ»

Εκδήλωση στη Λιουμπλιάνα και στο Ζάγκρεμπ

 

Ο Τομέας για την Ελληνική Γλώσσα  της Φιλοσοφικής Σχολής στη Λιουμπλιάνα οργάνωσε στις 16 Μαΐου 2011, στον ιστορικό χώρο του Συλλόγου Σλοβένων Συγγραφέων λογοτεχνική βραδιά με θέμα: « Ο Νίκος Καζαντζάκης ταξιδευτής».

Χριστιανόπουλος - Αναγνωστάκης

Δείτε το αμέσως επόμενο κείμενο της Σίσσυς Αθανασοπούλου για την δεύτερη παρουσίαση ελληνικής μελοποιημένης ποίησης στη Νάπολη. Εδώ προστέθηκε μια ακόμη φωτογραφία και φυσικά οι μεταφράσεις των ποιηματων του Χριστιανόπουλου και του Αναγνωστάκη

Δεύτερη παρουσίαση της ελληνικής μελοποιημένης ποίησης

Το Σάββατο στις 16 Απριλίου έγινε το δεύτερο μάθημα-παρουσίαση της ελληνικής μελοποιημένης ποίησης που οργανώθηκε από τον ιταλο- ελληνικό σύλλογο La stella di Rodi και το Istituto Italiano per gli Studi Filosofici di Napoli  στην αίθουσα του Ινστιτούτου, με τη συμμετοχή πολλών φοιτητών, φιλελλήνων και μαθητών από δύο κλασικά λύκεια της πόλης: το σχετικά νέο αλλά εξαιρετικά δραστήριο λύκειο  Quinto Flacco και το παλαιότερο και το παλαιότερο και πολύ γνωστό λύκειο Umberto (που υπερηφανεύεται για τους διάσημους αποφοίτους του, μεταξύ των οποίων και τον σημερινό πρόεδρο Δημοκρατίας τη

Ταξίδι στη λογοτεχνία της Διασποράς - Χίβα Παναχί- Tο τρισδιάστατο πορτραίτο της Χίβα Παναχί

Ήλιος
 Ο αγαπημένος μου
 Θα μου φέρει ένα καλάθι
Γεμάτο κίτρινα λουλούδια
Θα τα κάνω ένα στεφάνι
Γιά τον τάφο των ονείρων μου

1993, Κουρδιστάν Ιράν
 Από τη συλλογή με τίτλο,
«Τα Μυστικά του Χιονιού »
Χίβα Παναχί, 2008 Αθήνα 

Στίχοι που τραγουδούν: φωτογραφίες

Την εκδήλωση παρακολούθησαν και αρκετοί φοιτητές (βλ. άρθρο Σίσσυς Αθανασοπούλου που ακολουθεί)

Στίχοι που τραγουδούν-σειρά διαλέξεων για την ελληνική μελοποιημένη ποίηση

Σίσσυ Αθανασοπούλου

 

Άρχισε στις 12-3-2011 ο κύκλος των διαλέξεων-μαθημάτων για την ελληνική μελοποιημένη ποίηση που οργάνωσε η κ. Αθανασοπούλου σε συνεργασία με τον ελληνο-ιταλικό σύλλογο "La Stella di Rodi" και το "Istituto per gli studi filosofici" της Νάπολης.Το μάθημα παρακολούθησαν και τέσσερα τμήματα από 2 κλασσικά λύκεια της πόλης:
το λύκειο QUINTO fLACCO και το λύκειο UMBERTO, συνοδευόμενα από τους καθηγητές τους.

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα