Πρόσφατα άρθρα

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Η γλώσσα είναι ο φορέας πολιτισμού.

Όλοι εμείς που διδάσκουμε τη γλώσσα το ξέρουμε καλά, η γλώσσα είναι Ο φορέας πολιτισμού. Αλλά οι δραστηριότητες που κατατείνουν στο να αναδείξουν, κατά τη διδασκαλία, αυτή τη βιωμένη για μας γνώση ορίζονται από το στόχο και το έμψυχο υλικό μας. Πολύ εύστοχα τα λέει ο συνάδελφος από την Αίγυπτο. Ο καθένας μας σε αυτό το επίπεδο δεν μπορεί παρά να παίρνει πρωτοβουλίες και να αυτοσχεδιάζει ανάλογα με τις απαιτήσεις των φοιτητών του. Τα κείμενα που χρησιμοποιούμε προβάλλουν τον πολιτισμό, σύγχρονο ή του παρελθόντος, για να μην πω πάλι το αυτονόητο, πως και εμείς οι ίδιοι είμαστε μέρος αυτού του πολιτισμού. Τα οπτικοακουστικά μέσα (ελληνικά τραγούδια, ντοκυμαντέρ - εμείς, για παράδειγμα,έχουμε προγραμματίσει να δούμε το βραβευμένο και κυρίως ενδιαφέρον ντοκυμαντέρ "Είδαν τα μάτια μας γιορτές") ή αφιερώματα στην ελληνική ποίηση (το επιχειρούμε με δίγλωσσο κείμενο). Από κει και πέρα στο 4ο επίπεδο θα ασχοληθούμε και με ορισμένες ενότητες από την ελληνική Ιστορία, μετά από απαίτηση των φοιτητών ( 1821 και Φιλελληνισμός στη Γερμανία, Η εποχή του Όθωνα, κλπ). Αποφεύγουμε πάντως οτιδήποτε ιδιαίτερα φολκλορικό που παραπέμπει, τουλάχιστον εδώ στη Γερμανία, σε μια Ελλάδα εξωτική και υποβαθμισμένη. Θα πρότεινα, λοιπόν, αν υπάρχει συγκεκριμένο υλικό, να μας ενημερώνουν οι Φρυκτωρίες και εμείς ανάλογα με τις ανάγκες μας θα το επιλέγουμε. Είναι ανάγκη, κατά τη γνώμη μου, να εφοδιαζόμαστε και να ανατροφοδοτούμαστε στην προσπάθειά μας αυτή, γιατί, όπως λέει και ο Δημοσθένης έχουμε ό,τι ο καθένας μόνος του συλλέγει και μεταφέρει και πέραν τούτου ουδέν. Εμένα προσωπικά με ενδιαφέρουν μόνο συγκεκριμένες προτάσεις, αν υπάρχουν, και όχι αόριστα στοιχεία και αναποτελεσματικές συζητήσεις. Με συγχωρείτε, αν σας φαίνομαι υπερβολική, αλλά δεν αντέχω το "τυχαίο".

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα