Πρόσφατα άρθρα

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Discuss the use of the so-called ‘narrated monologue’ or ‘free indirect speech’ as employed for the first time ever in Greek fiction by Vizuinos.

This is a another heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Micahela Leary for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Discuss the use of the so-called ‘narrated monologue’ or ‘free indirect speech’ as employed for the first time ever in Greek fiction by Vizuinos.

UNSW: Τα περιοδικά MIRROR και HELLSOC'S HANGOVER

frantzkyr writes, "
Κυριακή Φραντζή

Στέλνω πληροφορίες για δύο περιοδικά που βγαίνουν στο UNSW μέσα και γύρω από το νεοελληνικό τμήμα. Το πρώτο με τίτλο «Καθρέφτης/ Καθρεφτάκι» ξεκίνησε σε πειραματική βάση και ως προέκταση του μαθήματος της γλώσσας πέρσι, με σκοπό:
"

17 Δεκεμβρίου 2007

image1. Να μπει η ελληνική γλώσσα στην ιστοσελίδα του τμήματος
2. Να λειτουργήσει ως βήμα για δημοσίευση των εργασιών των φοιτητών και ως κίνητρο για δημιουργική έκφραση
3. Να ενισχύσει την συγγραφή ελληνικών κειμένων σε ηλεκτρονική μορφή δίνοντας παράλληλα στους φοιτητές την ευκαιρία να τα επεξεργαστούν από γλωσσική άποψη καλύτερα.

Όλα σχεδόν τα κείμενα που περιέχονται στο φετεινό και περσινό τεύχος προτάθηκαν ως θέματα συζήτησης ή για εργασίες στο σπίτι στα τμήματα των μεσαίων και προχωρημένων. Μερικά πήγαν και ήρθαν πίσω αρκετές φορές μέχρι την τελική μορφή τους. Η θεματολογία τους αντικατοπτρίζει προσωπικά ενδιαφέροντα, και η γραφή τους τις ιδιομορφίες του γραπτού και προφορικού λόγου που οι Ελληνοαυστραλοί φοιτητές φέρνουν από τα σπίτια τους στα τμήματα της γλώσσας. Το κείμενο "Theia Athanasia's guide of being the perfect nifi” γραμμένο σε αγγλικά και Greeklish είναι αναδημοσίευση από την ομώνυμη στήλη του φοιτητικού περιοδικού «Hellsoc's Hangover”. Στη στήλη αυτή η θεία Αθανασία δίνει συμβουλές υγείας, μόδας, ομορφιάς και συμπεριφοράς στις φοιτήτριες και απαντάει σε γράμματα αναγνωστριών της παροικίας σε οικοκυρικά θέματα.Τα δύο τεύχη του περιoδικού μπορούν να ανακτηθούν από την ιστοσελίδα του τμήματος: http://languages.arts.unsw.edu.au/currentstudents/undergraduate/greekstudies/greekmirror.html

Το «Hellsoc's Hangover» είναι το περιοδικό του συλλόγου των Ελλήνων φοιτητών του πανεπιστημίου New South Wales, εκδίδεται σε δίμηνη βάση στην αγγλική γλώσσα και στέλνεται ηλεκτρονικά στους αναγνώστες του. Ο σύλλογος -Hellenic Society (Hellsoc)- αριθμεί γύρω στα τριακόσια παλιά και νέα μέλη και όπως αναφέρει περσινή ανακοίνωση του διοικητικού του συμβουλίου ιδρύθηκε το 1974 με πρωτοβουλία Κυπρίων φοιτητών, ανάμεσα στ' άλλα για να ευαισθητοποιήσει την ελληνική παροικία σχετικά με το κυπριακό ζήτημα. Έχει παίξει εξαιρετικά δραστήριο ρόλο στην ίδρυση και οικονομική ενίσχυση του νεοελληνικού τμήματος και πολλά από τα μέλη του είναι φοιτητές μας. Ένα από τα φετεινά τεύχη του περιοδικού θα βρείτε εδώ.

Δεν γνωρίζω αν τα περιοδικά αυτά θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Η απόφαση της σχολής Γλωσσών και Γλωσσολογίας του πανεπιστημίου να συρρικνώσει τα προσφερόμενα μαθήματα των μικρών τμημάτων (Γερμανικού, Ινδονησιακού και Ελληνικού) μόνο σε τρία επίπεδα γλώσσας από το 2009 θέτει ουσιαστικά υπό αίρεση την ύπαρξη του ελληνικού τμήματος και όποια άλλη δραστηριότητα σημειώνεται στα πλαίσιά του.

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα