Πρόσφατα άρθρα

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Θέλεις Διάκο μου την πίστη σου ν'αλλάξεις; Μερικές σκέψεις για το μεταμοντέρνο

frantzkyr writes, "
Κυριακή Φραντζή

Αγαπητοί συνάδελφοι (νιάου), τώρα που είναι άνοιξη και τα λουλούδια ανθίζουν, με όλη τη φυσική συστολή που με διέπει, στέλνω κι εγώ στις Φρυκτωρίες μας μερικές σκέψεις μου για το μεταμοντέρνο.

"

2 Μαΐου 2006

Η εμφάνιση του μεταμοντέρνου συμπίπτει ιστορικά με τα διάφορα κινήματα αμφισβήτησης της δεκαετίας του ’60 και κατά την αντίληψή μου συνδιαλέγεται οργανικά με δύο από αυτά που άνθισαν εκείνη την περίοδο: το φεμινιστικό και το αντιαποικιακό κίνημα. Το πρώτο γιατί ανέδειξε τη σημασία της γραφής σε πρώτο πρόσωπο σαν τρόπο αυτοπροσδιορισμού των μελών μιας κοινωνικής ομάδας στον κόσμο. Το δεύτερο γιατί τίναξε στον αέρα την αντίληψη ότι η κραταιά Δύση είναι το κέντρο από το οποίο απορρέουν όλες οι άξιες λόγου σημασίες και αξίες.

Αν στην εκδήλωσή του κυρίως στην Αμερική το μεταμοντέρνο ταυτίστηκε με την ελαφρότητα, το αναλώσιμο και με την κυνική απόρριψη της πολιτικής και της ιστορίας, αυτό δε σημαίνει ότι σε άλλες χώρες συνέβη το ίδιο (π.χ., πόσο επιφανειακοί, απολιτικοί και μιας χρήσεως μπορούν να χαρακτηριστούν ο Φουκώ, η Τόνυ Μόρρισον, ο Χάινερ Μύλλερ και η Φρίντα Κάλο;). Αν επιδόθηκε σε ανούσια ανάμειξη ειδών (genres), δε σημαίνει ότι έπαψε να παράγει αξιόλογο έργο και θέαμα. Εξαιτίας ή ερήμην του έφερε σε επαφή και εγκατέστησε ένα διάλογο ανάμεσα σε διάφορα είδη καλλιτεχνικής έκφρασης(θέατρο, βίντεο και κινηματογράφο, ζωγραφική και κινηματογράφο, γλυπτική και ήχο, χορό και μαθηματικά, σοβαρή λογοτεχνία και ζωγραφική, προφορική ιστορία και λογοτεχνία, λογοτεχνία και παράσταση κτλ.). Στο αυστραλιανό θέατρο από το ’80 και μετά οι μεταμοντέρνες διασκευές δυτικών έργων έφεραν σε επαφή ένα αμύητο κοινό με τη δυτική τέχνη. Η δε αμφισβήτηση της ιστορίας, λένε οι εκπρόσωποί του, έθεσε σε αμφισβήτηση την επίσημη εκδοχή της Ιστορίας, δηλαδή την αποικιακή ιστορία και ιστορία της τέχνης.

Ταυτόχρονα το μεταμοντέρνο εμφανίζεται σε μια εποχή που ο δυτικός ορθολογισμός συναντά και περιέργως συγκλίνει με την ανατολική φιλοσοφική σκέψη. Η τυχαία πρόσμειξη ειδών συμβαδίζει με τις απρόβλεπτες κβαντικές συναντήσεις, η ρευστότητα των φυλετικών ορίων του σύγχρονου queer theory με την αντίληψη ότι το αρσενικό (yang) ενυπάρχει στο θηλυκό(yin) και το αντίστροφο, και ο βαθμός μηδέν της γραφής και της ανάγνωσης με το ανατολικό μηδέν της συνείδησης που εμπεριέχει και –δυνάμει- εγκυμονεί τα πάντα. Κάπου εδώ συναντιέται το παιχνίδι των λέξεων του μεταμοντέρνου με το γέλιο του Βούδα και το «ένα γέλιο θα σας θάψει» των αναρχικών και ίσως πρόσφατα στην Ελλάδα με τους «Επισκέπτες», τον καινούργιο δίσκο του Γιάννη Αγγελάκα.

Αυτααά...

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα