Πρόσφατα άρθρα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Greek/Classics Department Award Ceremony: Theodora Kamaroudi

Με απόφαση του τμήματος Κλασικών και Νέων Ελληνικών Σπουδών την Παρασκευή 18 Μαΐου 2012 απονεμήθηκε το βραβείο αριστείας στην διδασκαλία της Νέας Ελληνικής γλώσσας και πολιτισμού στην Δρ. Θεοδώρα Καμαρούδη, αναγνωρίζοντας την ως την καλύτερη αποσπασμένη φιλόλογο από το Υπουργείο Παιδείας της Ελλάδας που έχει φιλοξενήσει το πανεπιστήμιό μας την τελευταία πενταετία.

Greek/Classics Department Award Ceremony: Theodora Kamaroudi

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

The Greek Language is not in Crisis!

Καλημέρα σας από την Πορτογαλία ! Για ενημέρωση και διαφήμιση Με εγκάρδιους χαιρετισμούς José António Costa Ideias (Ph.D.)

The Greek Language is not in Crisis!

Discuss the use of the so-called ‘narrated monologue’ or ‘free indirect speech’ as employed for the first time ever in Greek fiction by Vizuinos.

This is a another heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Micahela Leary for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Discuss the use of the so-called ‘narrated monologue’ or ‘free indirect speech’ as employed for the first time ever in Greek fiction by Vizuinos.

4ο Κορεατικό Συνέδριο για τον συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη στη Σεούλ

Στις 19 Μαίου 2012 πραγματοποιήθηκε στη Σεούλ το 4ο Κορεατικό Συνέδριο για τον Έλληνα συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη με θέμα το βιβλίο του για τον άγιο Φραγκίσκο της Ασίζης «Ο Φτωχούλης του Θεού».

4ο Κορεατικό Συνέδριο για τον συγγραφέα Νίκο Καζαντζάκη στη Σεούλ

Τα Νέα Ελληνικά στο Ruhr-Universität Bochum (Γερμανία)

Από το εαρινό εξάμηνο 2011 είμαι υπεύθυνος για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής Γλώσσας στο Κέντρο Εκμάθησης Ξένων Γλωσσών (Zentrum für Fremdsprachenausbildung) του Ruhr-Universität Bochum στη Γερμανία. Το Πανεπιστήμιο του Bochum είναι με 34.000 φοιτητές, ένα από τα μεγαλύτερα της χώρας. 153 από αυτούς είναι Έλληνες. Στην ευρύτερη περιοχή (Ρηνανία-Βεστφαλία) το ελληνικό στοιχείο είναι έντονο, ενώ μέχρι πριν λίγα χρόνια στο Πανεπιστήμιο υπήρχε έδρα Νέας Ελληνικής Φιλολογίας. Τα Νέα Ελληνικά είναι μία από τις 16 γλώσσες, που μπορεί κανείς να μάθει στο Κέντρο Εκμάθησης Ξένων Γλωσσών. Ο αριθμός των προσφερόμενων γλωσσών μειώνεται συνεχώς.

Ξεκινώντας στο Κέντρο τον Απρίλιο του 2011 διαπίστωσα ότι τα Νέα Ελληνικά είναι αυτή τη στιγμή η μοναδική γλώσσα με μόλις 2 τμήματα (Α1 και Α1/Α2). Πραγματικά στο παρά πέντε αποφεύχθηκε μάλιστα και η κατάργηση των τμημάτων αυτών. Ποιοι είναι οι λόγοι; Καταρχάς, οικονομικοί. Το Πανεπιστήμιο δε δαπανά χρήματα για τμήματα με μικρό αριθμό φοιτητών. Η ελληνική γλώσσα δεν είναι ελκυστική, γιατί προφανώς κανείς έως τώρα δεν ενδιαφέρθηκε να την κάνει ελκυστική και δεν επιχείρησε ένα άνοιγμα προς τους φοιτητές. Από τη Βιβλιοθήκη του Κέντρου απουσιάζουν ελληνικά εγχειρίδια, λεξικά, οπτικοακουστικό υλικό, κλπ. Κι όλα αυτά σε ένα Πανεπιστήμιο, που όπως έγραψα και παραπάνω είχε μέχρι πριν από μια πενταετία Τμήμα Νέων Ελληνικών. Επιπλέον, ο ιστοχώρος των Νέων Ελληνικών στον οποίο παραπέμπει η ιστοσελίδα του Κέντρου είναι η πιο κακογραμμένη από όλες τις προσφερόμενες γλώσσες και περιέχει πολλά λάθη, ακόμα και στους τίτλους των διδακτικών βιβλίων που χρησιμοποιούνται. Για τα Νέα Ελληνικά δεν πραγματοποιείται επιμορφωτική εκδρομή στην Ελλάδα για εκμάθηση της γλώσσας,διότι κανείς δεν ενδιαφέρθηκε να τη διοργανώσει, δεν προσφέρεται υπηρεσία TANDEM, δεν υπάρχει συνεργασία με αντίστοιχο Τμήμα Ξένων Γλωσσών ελληνικού Πανεπιστημίου και δεν έχει αναπτυχθεί υλικό εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (MOODLE, BLACKBOARD, κτλ.). Όλες ή μερικές από τις παραπάνω υπηρεσίες υπάρχουν όμως για άλλες γλώσσες, ακόμα και για τις λιγότερο διαδεδομένες. Αν συνεκτιμήσει κανείς το γεγονός, ότι πολλοί συνάδελφοι, οι οποίοι απασχολούνται σε αντίστοιχες θέσεις γερμανικών Πανεπιστημίων είναι ανειδίκευτοι σε θέματα διδασκαλίας της Ελληνικής ως ξένης γλώσσας, αλλά και το γενικότερο (αδικαιολόγητα) αρνητικό κλίμα των τελευταίων χρόνων απέναντι στη χώρα μας, ανάγοντας ένα καθαρά οικονομικό πρόβλημα σε κοινωνικό και ρατσιστικό, με τη συμβολή των (απαράδεκτων) γερμανικών ΜΜΕ, τότε ίσως μπορέσει να πει κανείς ότι δικαίως η ελληνική γλώσσα στο εξωτερικό/στη Γερμανία περνάει κρίση. Δεν μπορώ όμως να διαβάζω άρθρα στις εφημερίδες ότι τα τμήματα Νέων Ελληνικών ανά τον κόσμο κλείνουν το ένα μετά το άλλο, γιατί τότε έρχεται αμέσως στο μυαλό μου η απαράδεκτη εικόνα που αντίκρισα στο Πανεπιστήμιο του Bochum και αναρωτιέμαι: το έργο που προσφέρουμε είναι ικανοποιητικό, ώστε να τα κρατήσουμε;

Για τη σημερινή κατάσταση-ένα εξάμηνο μετά- αναφορικά με τη διδασκαλία των Νέων Ελληνικών στο Πανεπιστήμιο του Bochum, θα σας ενημερώσω σε επόμενο άρθρο μου. Τα πρώτα στοιχεία είναι πάντως πολύ ενθαρρυντικά, αλλά η δουλειά, που χρειάζεται ακόμα, μεγάλη.

 

Δημήτριος Σταφίδας

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα