Πρόσφατα άρθρα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Πανεπιστήμιο Georgetown - Δημήτριος Αλάτης, ένας ακούραστος υποστηρικτής της Νέας Ελληνικής συνταξιοδοτείται

Δημήτριος Αλάτης, ένας ακούραστος υποστηρικτής της Νέας Ελληνικής συνταξιοδοτείται

Της Δρ Θεοδώρας Καμαρούδη 

Ένα από τα μακροβιότερα πανεπιστημιακά προγράμματα Νέας Ελληνικής Γλώσσας, του πανεπιστημίου Georgetown στις ΗΠΑ, ετοιμάζεται να αλλάξει διεύθυνση κρατώντας σταθερό στόχο.

Ο Δρ Δημήτριος Αλάτης είναι ο καθηγητής που εγκαινίασε τη διδασκαλία ελληνικής γλώσσας στο πανεπιστήμιο Georgetown το 1966.  Το πανεπιστήμιο αυτό βρίσκεται στην πρωτεύουσα των Ηνωμένων Πολιτειών, την Ουάσινγκτον, και φημίζεται παγκοσμίως για τις σπουδές που προσφέρει ιδιαίτερα στον κλάδο των Πολιτικών Επιστημών, των Διεθνών Σχέσεων και της Γλωσσολογίας.  Ο Δρ Αλάτης, καθηγητής Γλωσσολογίας και Νέων Ελληνικών, υπήρξε Κοσμήτορας της Σχολής Ξένων Γλωσσών και Γλωσσολογίας στο Georgetown για 27 ολόκληρα χρόνια και από τη θέση αυτή προώθησε τις σπουδές των Νέων Ελληνικών με μεράκι, αγάπη και πολλή δουλειά.

Ο Δρ Αλάτης ήταν ένας από τους πρωτεργάτες στην ίδρυση του διεθνούς εκπαιδευτικού οργανισμού TESOL (Teacher of English to Speakers of Other Languages) και ο πρώτος διευθυντής του οργανισμού αυτού (1966-1987) καθώς επίσης και σύμβουλος της αμερικανικής κυβέρνησης σε θέματα διδασκαλίας και εξετάσεων επάρκειας των ξένων γλωσσών.  Όμως, πάνω απ’ όλα, ήταν γνωστό στους συνεργάτες και τους μαθητές του ότι ο Δρ Αλάτης, λάτρευε τη Νέα Ελληνική Γλώσσα, τη δημοτική.  Η συμβολή του στην έρευνα, διδασκαλία και στήριξη της ελληνικής γλώσσας είναι τεράστια.  Το 2008  τιμήθηκε από το Αμερικανικό Κογκρέσο για την προσφορά του στην ελληνική γλώσσα και πολιτισμό.  Με τη συνταξιοδότησή του φέτος, η σκυτάλη περνά στους νεότερους συνεργάτες του, την καινούργια διευθύντρια του προγράμματος κυρία Ισμήνη Αμπαδογιάννη-Λαμπ, τον Δρ Έκτορα Κάμπος και την γράφουσα Θεοδώρα Καμαρούδη, αποσπασμένη φιλόλογο από το Υπουργείο Παιδείας.

Το πρόγραμμα των Νέων Ελληνικών υπάγεται στο τμήμα των Κλασσικών σπουδών και φιλοδοξεί να συνεχίσει τα γλωσσικά και διατμηματικά μαθήματα, να εμπλουτίσει το εύρος των προσφερομένων μαθημάτων, να προωθήσει το πιστοποιητικό της ελληνομάθειας του Κέντρου Ελληνικής Γλώσσας και να προσφέρει για πρώτη φορά στην ιστορία του πανεπιστημίου και πτυχίο (major) στα Νέα Ελληνικά!

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα