Πρόσφατα άρθρα

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Νέα Ελληνικά στο FASK

Πάνος Σεράνης

Τμήμα Εφαρμοσμένης Γλωσσολογίας και Πολιτισμικών Σπουδών, Πανεπιστήμιο του Mainz/Germersheim,Γερμανία

Το 1994 ιδρύθηκε το τμήμα Νέων Ελληνικών στο FASK, το μοναδικό τμήμα εκπαίδευσης μεταφραστών με 1η ή 2η ξένη γλώσσα τα Νέα Ελληνικά. Το νεοελληνικό τμήμα προσέφερε παράλληλα μαθήματα και για τους ελληνόφωνους φοιτητές. Κατʼ αυτόν τον τρόπο λειτούργησε ως κόμβος συνάντησης και πολιτιστικής ανταλλαγής μεταξύ νέων ανθρώπων, υπηρετώντας έτσι και τις δύο χώρες.

1 Ιουλίου 2009

Από το χειμερινό εξάμηνο 2006/07, ο τομέας πλέον των Νέων Ελληνικών, προσφέρει το πρόγραμμα Master of Arts: Sprache, Kultur, Translation.
Οι ελληνόφωνοι φοιτητές εγγράφονται στο Ινστιτούτο ΙΚ (Interkulturelle Kommunikation/Germanistik), όπου και μπορούν να επιλέξουν ανάμεσα στους τίτλους σπουδών Bachelor / Master με μία ή δύο ξένες γλώσσες αντίστοιχα:

Bachelor of Arts
Sprache, Kultur, Translation

i) Γερμανικά + 2η ξένη γλώσσα
Στα πλαίσια του προγράμματος σπουδών αυτού, ο φοιτητής εμβαθύνει και διευρύνει τις γλωσσικές του γνώσεις και καλλιεργεί τη μεταφραστική του δεξιότητα. Παράλληλα λαμβάνει την απαραίτητη θεωρητική κατάρτιση στους τομείς της γλωσσολογίας και της πολιτισμολογίας.
ii) Γερμανικά
Ο φοιτητής που επιθυμεί να επικεντρωθεί στα Γερμανικά, παρακολουθεί επιπρόσθετες μεταφραστικές ασκήσεις καθώς και μαθήματα που του επιτρέπουν να αποκτήσει ένα άρτιο γνωστικό υπόβαθρο σε ό,τι αφορά στην γερμανική γλώσσα και κουλτούρα.

Master of Arts
Sprache, Kultur, Translation (με μία ή δύο ξένες γλώσσες)
Το πρόγραμμα αυτό σπουδών απευθύνεται σε αποφοίτους σχολών φιλολογικής ή άλλης κατεύθυνσης, οι οποίοι επιθυμούν να αξιοποιήσουν τις πολύ καλές γνώσεις της Γερμανικής και που ήδη διαθέτουν ένα Master στη Γερμανία.
Προϋποθέσεις εισαγωγής • Τίτλος σπουδών τριτοβάθμιας εκπαίδευσης φιλολογικής ή άλλης κατεύθυνσης π.χ. οικονομικής
• Βαθμός πτυχίου
• Επιδόσεις στα συναφή με τις μεταπτυχιακές σπουδές μαθήματα
• Το μεράκι για τη γλώσσα
• Εξαιρετική γνώση της μητρικής γλώσσας
• Πολύ καλό επίπεδο στην ξένη γλώσσα
Εξέταση γλωσσικής επάρκειας
• Προβλέπεται εξέταση με σκοπό να διαπιστωθεί η γλωσσομάθεια του υποψηφίου / της υποψήφιας.

Σπουδές
• Υποχρεωτικές θεματικές ενότητες
• Γλωσσολογία/μεταφρασεολογία
• Πολιτισμολογία
• Μεταφραστικοί κύκλοι Ι-ΙΙΙ

Εξειδίκευση
• Επιλέγοντας το συνδυασμό ενοτήτων υποχρεωτικής επιλογής που τον ενδιαφέρουν, ο φοιτητής μπορεί να επικεντρωθεί στη γλωσσική, πολιτισμική ή μεταφρασεολογική διάσταση των σπουδών αντίστοιχα και να εξειδικευθεί στην ειδική μετάφραση (οικονομική/πολιτική) ή τη μεταφρασεολογία.

Εξετάσεις
• Κάθε θεματική ενότητα ολοκληρώνεται με την επιτυχή συμμετοχή σε εξέταση
• Προφορική τελική εξέταση
• Εκπόνηση μεταπτυχιακής εργασίας στον τομέα της γλωσσολογίας, μεταφρασεολογίας ή πολιτισμολογίας.

Προσωπικό του Τομέα Νέων Ελληνικών ( ακαδ. Έτος 2008/9)

Κωνσταντίνα Γλυκιώτη, Επιστημονική Συνεργάτης
Δρ Αναστασία Καλπακίδου, Επιστημονική Συνεργάτης
Δρ Χρήστος Καρβούνης, Υπεύθυνος του τμήματος Τόρστεν Ίσραελ (Torsten Israel)
Ντόρις Κίννε (Doris Kinne), Διπλ. Μεταφράστρια, Επιστημονική Συνεργάτης
Δρ Παναγιώτης Σεράνης, Αποσπασμένος εκπαιδευτικός από το ΥΠΕΠΘ
Αθανάσιος Τσιφής, Διπλ. Μεταφραστής-Διερμηνέας, Διδάσκων

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα