Πρόσφατα άρθρα

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Λίγες σκέψεις με αποδέκτες τον Μιχάλη και τον Τάσο!

chryssaalexopoulou writes, "Χρύσα Αλεξοπούλου

Αγαπητοί συνάδελφοι, Μιχάλη και Τάσο επιτρέψτε μου να εκφράσω λίγες σκέψεις για τα όσα ενδιαφέροντα καταθέτετε.
"

2 Ιουνίου 2003



Για τον Μιχάλη: Στο Ζήτημα 2ο σχετικά με το δυτικό πολιτιστικό πρότυπο. Είναι αλήθεια πως το ότι αυτό έχει εξαντληθεί σήμερα στην Ευρώπη, τουλάχιστο στη Γερμανία, για την οποία μπορώ να έχω πληροφόρηση,αποτελεί κοινό τόπο. Δεν ξέρω αν θα το αναπληρώσει η ελληνικότητα, η γιόγκα ή οι άλλες ανατολικές φιλοσοφίες, αλλά η αναζήτηση νέου προτύπου είναι έντονη.

Όσο για την έννοια της αλλοτρίωσης φυσικά και απασχολεί όσους ισχυρίζονται σήμερα ότι φιλοσοφούν και όχι μόνο αυτούς. Γι αυτό και υπάρχει κρίση στους τομείς που αναφέρεις ( Φιλοσοφία, Επιστήμες κ.λπ.). Υπάρχει βαθύτατη αλλοτρίωση.

Για το "ελλαδικός φονταμενταλισμός" ένα μικρό σχόλιο. Ο φονταμενταλισμός ως θρησκευτικό φαινόμενο είναι πολύ μακριά από το ελληνικό πνεύμα και την ελληνικότητα, που ήταν πάντα ανοιχτά και ικανά να δεχτούν, να αφομοιώσουν δημιουργικά, να μετουσιώσουν.

Στο 3ο ζήτημα: Έχω σοβαρές επιφυλάξεις στο θέμα γλώσσα-ιδέες. Ας μην ξεχνάμε τα συμπεράσματα της Γλωσσολογίας σχετικά με το δίδυμο σκέψη-γλώσσα. Το θέμα είναι σύνθετο και δεν ξεπερνιέται εύκολα. Πάντως εκμάθηση γλώσσας και καταναγκασμός ή χειραγώγηση όχι μόνο δεν μπορούν να συνυπάρξουν αλλά τα δεύτερα ακυρώνουν το πρώτο. Όσο για την "αίγλη της χώρας μας" αυτό ισχύει για τις χώρες των Βαλκανίων και της Ανατ. Ευρώπης, όπως εύστοχα έχει παρατηρήσει ο συνάδελφος Δημοσθένης. Έπειτα ας μην ξεχνάμε ότι όταν οι Έλληνες ήταν υπόδουλοι και δεν υφίστατο όχι αίγλη αλλά ούτε καν κρατική οντότητα, άκμαζε στη Δύση η Αναγέννηση, η ελληνική γλώσσα και αργότερα ο Φιλελληνισμός.

Για το 4ο Ζήτημα: Ο καπιταλισμός, το ευρώ και η ελεύθερη αγορά δεν αποτελούν στοιχεία πνευματικού πολιτισμού, όπως η γλώσσα ή η παράδοση, επομένως ας τα αφήσουμε πιο μακριά από μας και το έργο μας. Αυτά είναι εργαλεία επιβίωσης. Εμείς δουλεύουμε όχι για την επιβίωση αλλά για το βίωμα, αν αυτό είναι ακόμη δυνατόν.

Τάσο, συμφωνώ για την πρόταση των ανταλλαγών και επισκέψεων. Μήπως θα μπορούσε να περιλαμβάνει και αννταλλαγές φοιτητών στο μέλλον; ¨Οσο για τις απόψεις σου σχετικά με το επιμίσθιο, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι φυσικά και δεν θεωρώ τον εαυτό μου ανώτερο, επειδή έχω διδακτορικό, αλλά θεωρώ δίκαιο εφόσον αξιολογήθηκα με άλλα κριτήρια από εκείνα των συναδέλφων που διδάσκουν στα σχολεία και αφού ήλθα με άλλη διαδικασία και επιτελώ διαφορετικό έργο σε πολύ απαιτητικότερο χώρο, θα έπρεπε να υπάρχει μια διαβάθμιση, που να δείχνει ότι όλα αυτά λαμβάνονται υπόψη. Αρκετά μας έχει ταλαιπωρήσει ως κοινωνία η ισότητα προς τα κάτω! Δεν συμφωνείς;

Μιχάλη, σε ζηλεύω που εύχεσαι καλό καλοκαίρι. Εγώ θα το ευχηθώ στις 31-7-2003!

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα