Πρόσφατα άρθρα

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Λίγες Σκέψεις για τη σύλληψη, δόμηση, επεξεργασία

ΛΙΓΕΣ ΣΚΕΨΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΛΛΗΨΗ, ΔΟΜΗΣΗ,

ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ, ΑΞΙΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΠΑΡΑΓΩΓΗΣ

ΠΡΟΦΟΡΙΚΟΥ ΛΟΓΟΥ ΜΕ ΤΙΤΛΟ "ΟΜΙΛΕΙΤΕ ΕΛΛΗΝΙΚΑ;"



Γιώργος Φοντριέ

17 Ιανουαρίου 2006

Ξεκίνησα να φτιάχνω αυτό το πρόγραμμα, όταν συνειδητοποίησα την αποσπασματικότητα των σχετικών στοιχείων που περιέχονται σε πολλές μεθόδους εκμαθήσεως της ελληνικής γλώσσας. Έκρινα σκόπιμο στη δόμηση του προγράμματος να δοθούν στους φοιτητές πριν από κάθε επικοινωνιακή κατάσταση

  • σε ένα πρωτογενές επίπεδο βοηθητικοί πίνακες με ένα βασικό λεξιλόγιο ή βασικές λεκτικές δομές απόλυτα απαραίτητες στην παραγωγή προφορικού λόγου που συνοδεύονται από παραδείγματα διαλόγου(ων) και ασκήσεις εφαρμογής,
  • σε ένα δευτερογενές επίπεδο, ένα πολύ πιο ευρύ λεξιλόγιο που δεν περιέχεται στο υλικό που θέτω υπόψη σας΄- σ’αυτό περιέχονται μόνο ασκήσεις συνθετότερες που είναι όχι οι πρώτες ή οι δεύτερες αλλά αυτές που ακολουθούν.

Ως προς την απόδοση του λεξιλογίου στη Γεωργιανή γλώσσα με βοήθησε Γεωργιανός φιλόλογος, άριστος γνώστης και των δύο γλωσσών. Ως προς την επεξεργασία του υλικού, το υλικό δίνονταν σε φωτοτυπίες και ως προς τη μετάφραση των άγνωστων λέξεων είχα μπροστά μου την απόδοσή τους στα Γεωργιανά και την προφορά της λέξης με ελληνικούς χαρακτήρες.

Παρόλο που είχα τις άγνωστες λέξεις έτοιμες στα Γεωργιανά προτιμούσα να μη τις δίνω έτοιμες σε φωτοτυπία αλλά είτε με το θέατρο είτε με την παντομίμα προσπαθούσα να εκμαιεύσω τη μετάφρασή τους από τους φοιτητές και εκεί που ούτε με το ένα ούτε με το άλλο κατάφερνα τίποτα κατάφευγα στον "από μηχανής θεό", για να μου δώσει λύση στο πρόβλημα. Αφού εξοικειώνονταν με τον άλφα ή βήτα τρόπο με το χρειαζούμενο για την επικοινωνιακή κατάσταση λεξιλόγιο, προχωρούσαμε σε μια προσπάθεια πρωτογενούς δόμησης του διαλόγου στον πίνακα γράφοντας και σβήνοντας μέσα στα πλαίσια μιας δημιουργικής αλληλοδιόρθωσης. Όταν τελικά η επικοινωνιακή κατάσταση ολοκληρώνονταν στην "άσκηση επί χάρτου" ή επί το κυριολεκτικότερο "επί του πίνακος", προχωρούσαμε σε ένα μοίρασμα ρόλων και ξεκινούσε η προσπάθεια επικοινωνίας βάσει προδιαγεγραμμένου σχεδίου, ώσπου μετά την τρίτη επανάληψη του διαλόγου με σχετική άνεση μπορούσαν να αντεπεξέρχονται την συγκεκριμένη επικοινωνιακή κατάσταση καταλαβαίνοντας κάθε φορά και πιο πολύ το τι διαδραματίζεται μεταξύ τους και αφομοιώνοντας όλο και πιο πολύ τις συγκεκριμένες λεκτικές δομές. Στην επανάληψη που κάναμε την επόμενη φορά στήναμε πάλι παιχνίδι ρόλων και πάμε λέγοντας.

Πέρα από τα παραπάνω πήρα υπόψη μου στη δόμηση του προηγουμένου προγράμματος και τοπικές ιδιαιτερότητες

  • χρησιμοποιώντας συνειδητά ονόματα, επώνυμα, ονόματα περιοχών,
  • επιμένοντας στη χρησιμοποίηση πολιτισμικών αγαθών δικών τους ή των γειτόνων τους, όπως για παράδειγμα η αναφορά με αφορμή επικοινωνιακές καταστάσεις που έχουν σχέση 1) με τον κινηματογράφο στο κινηματογραφικό έργο του Γεωργιανού σκηνοθέτη Οτάρ Ιοσελιάνι (φεστιβάλ Θεσσαλονίκης 2004) και 2) με το θέατρο στο θεατρικό έργο του Μ.Μπρεχτ "Ο Καυκασιανός κύκλος με την κιμωλία" που το θέμα του αγγίζει άμεσα τους Γεωργιανούς φοιτητές και στη διασκευή του "Υπόγειου" του Ντοστογιέφσκι με τον τίτλο "με αφορμή το χιόνι που λιώνει" που τους αγγίζει έμμεσα λόγω των έντονων λογοτεχνικών επιδράσεων της Ρωσίας στη Γεωργία,
  • εκμεταλλευόμενος το δικό τους οικείο περιβάλλον (π.χ.επικοινωνιακή κατάσταση που έχει σχέση με κλείσιμο εισιτηρίων για την παράσταση του "Άμλετ" που έτυχε να παίζεται στο δημοτικό θέατρο του Βατούμ ή τηλεφωνική επικοινωνία για κλείσιμο τραπεζιού στο εστιατόριο του Βατούμ "Αργώ" ή κατάθεση αίτησης στο ελληνικό προξενείο της Τιφλίδας για χορήγηση θεώρησης εισόδου στην Ελλάδα, για να παρακολουθήσουν στην Αθήνα το πρόγραμμα ΘΥΕΣΠΑ του σχολείου ελληνικής γλώσσας του Πανεπιστημίου Αθηνών).



Στην προσπάθειά μου τέλος να αξιοποιήσω όσο γίνεται αποτελεσματικότερα το υλικό που θέτω υπόψη σας επιστράτευσα όλα τα διαθέσιμα έντυπα (π.χ.έντυπο τηλεγραφήματος, λογαριασμούς Δ.Ε.Η-Ο.Τ.Ε.-ΕΥΔΑΠ, έντυπο με τα κοινόχρηστα πολυκατοικίας, έντυπο αίτησης φυσικού προσώπου προς Τράπεζα για χρησιμοποίηση του διαδικτύου για τις τραπεζικές συναλλαγές, έντυπα αιτήσεως-υπεύθυνης δήλωσης, έντυπο εξουσιοδότησης και άλλα που είτε είχα φέρει από την Ελλάδα είτε τα προμηθεύτηκα μέσα από το διαδίκτυο).





Για να δείτε το πρόγραμμα στο οποίο αναφέρεται ο διδάσκοντας ατο πανεπιστήμιο του Βατούμ, πατήστε εδώ. Με τον τρόπο αυτό θα οδηγηθείτε στην ενότητα των Διδακτικών Προτάσεων και ειδικότερα στην υποενότητα "Γλωσσική Διδασκαλία".

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα