Πρόσφατα άρθρα

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Η διδασκαλία της ελληνικής στη Σταυρούπολη της Ρωσίας

Με την ανάληψη των καθηκόντων μας, συγκροτήσαμε όσο το δυνατόν καλύτερα από πλευράς μαθητικού και φοιτητικού δυναμικού, ολιγομελή τμήματα, ισοδύναμα αριθμητικά, αφού προηγήθηκε διάλογος με τους εκπαιδευτικούς της ομογένειας σχετικά με τους στόχους και τις προοπτικές δημιουργίας βιώσιμων τμημάτων σε όλα τα επίπεδα. Ομάδες εργασίας εκπαιδευτικών ασχολήθηκαν με την αξιολόγηση του υπάρχοντος δυναμικού των σπουδαστών, οι οποίοι γνώριζαν σε καλό ή πολύ καλό βαθμό την ελληνική γλώσσα. Υπήρξε ποικιλία μαθησιακών αναγκών των σπουδαστών. Προτείναμε σύγχρονες στρατηγικές μάθησης και χρήσης του προφορικού και γραπτού λόγου οι οποίοι εξυπηρετούσαν τους μαθησιακούς στόχους του Αναλυτικού Προγράμματος και δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στον διαπολιτισμικό παράγοντα. Οι διδασκόμενοι προέρχονται από διαφορετικές εθνοτικές ομάδες (Ρώσοι,Ουκρανοί,Γεωργιανοί,Αρμένιοι κλπ.) με συνδετική γλώσσα επικοινωνίας τη ρωσική και με πρωτεύοντα στόχο την εκμάθηση της ελληνικής. Η βασική γνώση της γραμματικής - φωνολογία, μορφολογία, σύνταξη - για τους ενήλικους κυρίως σπουδαστές δεν παρουσιάζει σημαντικές διαφορές. Η επιλογή όμως της θεματολογίας επηρεάζεται άμεσα από την εκάστοτε ιδιαιτερότητα της ομάδας που τίθεται ως μαθησιακός στόχος. Ορισμένοι σκοπεύουν απλά να ταξιδέψουν στη χώρα μας ή την Κύπρο και θέλουν να είναι σε θέση να επικοινωνήσουν στοιχειωδώς στην τοπική γλώσσα, ώστε να μην αναζητούν μια από τις διαδεδομένες γλώσσες. Άλλοι θέλουν μεγαλύτερη επικοινωνιακή δεξιότητα, είτε γιατί θέλουν να γνωρίσουν καλύτερα τους ανθρώπους και την κουλτούρα τους, είτε γιατί θέλουν να εγκατασταθούν μόνιμα και να εργαστούν εκεί. Εφαρμόσαμε για τα τμήματα ενηλίκων σπουδαστών το Αναλυτικό Πρόγραμμα για τα επίπεδα 1 και 2 - εισαγωγικό και βασικό - που επιμελήθηκε το Πανεπιστήμιο της Αθήνας, Φιλοσοφική Σχολή, Τομέας Γλωσσολογίας του Τμήματος Φιλολογίας μέσω του Διατμηματικού Προγράμματος για τη διδασκαλία της Νέας Ελληνικής ως Ξένης Γλώσσας. Μετά τη συγκρότηση των τμημάτων επισκεφθήκαμε το Τμήμα Λατινικών και Γερμανικών Γλωσσών του Κρατικού Πανεπιστημίου Σταυρούπολης και συζητήσαμε για τις ενταξιακές διαδικασίες ενσωμάτωσης των τμημάτων μας και τους στόχους δημιουργίας αυτών, στο τρέχον παραγωγικό σύστημα της Σχολής Ξένων Γλωσσών. Υπήρξε μεγάλη ανταπόκριση από τον αρμόδιο αντιπρύτανη διεθνών σχέσεων του Πανεπιστημίου κ. Αλεξέι Κρούγκοβ και η διδασκαλία της ελληνικής εντάσσεται πλέον ως συμπληρωματική , προαιρετική της εκπαίδευσης των φοιτητών του Τμήματος Λατινικών και Γερμανικών Γλωσσών σε όλα τα έτη σπουδών. Παράλληλα, απευθυνθήκαμε με επιστολές μας, όσο και με κατ' ιδίαν επισκέψεις, τόσο στο κοινωφελές ίδρυμα "Αλέξανδρος Ωνάσσης", όσο και στα Πανεπιστήμια Ιωαννίνων - ΚΕΔΕΓΠΟ - και Αθήνας - Σχολή Φιλολογίας, απ' όπου εξασφαλίσαμε την απαραίτητη σύγχρονη βιβλιογραφία για την καλύτερη στελέχωση των τμημάτων μας σε διδακτικό υλικό, αλλά και την υποστήριξη του έργου των εκπαιδευτικών. Στην προσπάθειά μας αυτή είχαμε και την αρωγή του ελληνικού προξενείου. Από το 2004 μέχρι σήμερα συμμετείχαν σε προγράμματα ελληνικών πανεπιστημίων - Θεσσαλονίκης, Ιωαννίνων, Αθηνών και Πάτρας - φοιτητές και ομογενείς εκπαιδευτικοί της Σταυρούπολης . Επίσης , φοιτητές μας συμμετείχαν στις εξετάσεις για πιστοποίηση της ελληνομάθειας των επιπέδων Β και Γ με απόλυτη επιτυχία. Από την 7ετή εμπειρία μου ως αποσπασμένος εκπαιδευτικός στη Ρωσία και με τη στήριξη των ομογενών εκπαιδευτικών με τους οποίους πραγματοποιήσαμε σεμινάρια επιμορφωτικά κάθε εβδομάδα και καθ' όλη τη διάρκεια του διδακτικού έτους και με βάση τις παρατηρήσεις και τους προβληματισμούς τους , εκπονήσαμε μικρές εργασίες που συνδράμουν το έργο μας  σε καθημερινή βάση . Ένα μικρό μέρος αυτών σας αποστέλλουμε. Πιθανόν να βοηθήσουν νέους συναδέλφους που τελούν τα πρώτα βήματα της απόσπασής τους στη Ρωσία ή τις άλλες ρωσόφωνες χώρες.

Θώδης  Κωνσταντίνος

   εκπαιδευτικός 

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα