Πρόσφατα άρθρα

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg

Συμεώνα Σαράτση

Αγαπητοί συνάδελφοι,

το Κέντρο Γλωσσών (Sprachenzentrum), όπου εργάζομαι, αποτελεί ιδιάιτερο τμήμα του Πανεπιστημίου Ερλάνγκεν-Νυρεμβέργης (Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg). Προσφέρει σε φοιτητές όλων των σχολών του Πανεπιστημίου καθώς και σε απλούς ακροατές τη δυνατότητα εκμάθησης ενός ευρύτατου φάσματος γλωσσών (από αγγλικά και γερμανικά έως αραβικά, κινεζικά, σουαχίλι, κ.λπ.). Οι γλώσσες αυτές δεν συνδέονται απαραίτητα με κάποια ανάλογη πανεπιστημιακή εδρα. Στην κατηγορία αυτή ανήκουν και τα νέα ελληνικά.

11 Ιουνίου 2009

Βέβαια, ενώ δεν υπάρχει έδρα νεοελληνικών σπουδών, για τα νέα ελληνικά δείχνουν ενδιαφέρον κυρίως όσοι φοιτούν σε σχολές, των οποίων τα αντικείμενα σχετίζονται άμεσα με τον ελληνικό πολιτισμό, όπως κλασική φιλολογία, αρχαιολογία, ιστορία, θεολογία. Επίσης, μαθήματα νέας ελληνικής γλώσσας παρακολουθούν και ακροατές, οι οποίοι έχουν αναπτύξει φιλικές σχέσεις με Έλληνες, επισκέπτονται συχνά την Ελλάδα ή υπάρχει γι’ αυτούς προοπτική εγκατάστασης στη χώρα, καθώς και κάποιοι που επιθυμούν μια αμεσότερη γνωριμία με την ελληνική λογοτεχνία και τον ελληνικό πολιτισμό.
Στο Κέντρο Γλωσσών τα μαθήματα είναι οργανωμένα για όλες τις γλώσσες με συγκεκριμένο τρόπο και σε αρκετές από αυτές προσφέρονται σε τέσσερα επίπεδα (επίπεδο αρχαρίων έως Β1, Β2, Γ1 και Γ2 κατά την κλίμακα του Κοινού Ευρωπαϊκού Πλαισίου Αναφοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης - ΚΕΠ). Τα νέα ελληνικά προσφέρονται στα δύο πρώτα επίπεδα με τη μορφή κανονικών αλλά και ταχύρρυθμων τμημάτων. Το Κέντρο Γλωσσών διαθέτει και γλωσσικό εργαστήριο, εξοπλισμένο με σύγχρονα οπτικοακουστικά μέσα, όπου η παρουσία της ελληνικής γλώσσας είναι μάλλον μικρή, αλλά γίνεται προσπάθεια για την ενίσχυσή της.
Τέλος, το Κέντρο Γλωσσών αποτελεί και εξεταστικό κέντρο για το πτυχίο UNIcert, που περιλαμβάνει τέσσερα επίπεδα (I, II, III και IV αντίστοιχα των επιπέδων Β1, Β2, Γ1 και Γ2 της κλίμακας ΚΕΠ). Στα νέα ελληνικά γίνονται εξετάσεις για τα πτυχία UNIcert Ι και ΙΙ. Οι εξετάσεις είναι γραπτές (κατανόηση και παραγωγή γραπτού λόγου, κατανόηση προφορικού λόγου) και προφορικές και γίνονται πάντα από δύο εξεταστές. Επιδιώκεται, ωστόσο, και η γνωριμία των ενδιαφερομένων με το Πιστοποιητικό Ελληνομάθειας.

Με εκτίμηση,

Συμεώνα Σαράτση

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα