Πρόσφατα άρθρα

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Ευχές και απολογισμός

dimitris writes, "Αγαπητοί/ές συνάδελφοι.

Με την ευκαιρία του τέλους του ακαδημαϊκού έτους θα θέλαμε να σας στείλουμε τις ευχές για καλές διακοπές και να κάνουμε έναν μικρό απολογισμό της όλης προσπάθειας.
Χαιρόμαστε πολύ, βλέποντας ένα σχέδιο που έμοιαζε πολύ φιλόδοξο να παίρνει σάρκα και οστά. Οι Φρυκτωρίες το τελευταίο διάστημα νομίζω πως αρχίζουν να διεκδικούν δικαιωματικά τον τίτλο της ηλεκτρονικής κοινότητας των διδασκόντων στα ΑΕΙ εξωτερικού. Δε θα ήθελα να αναφερθώ στο πόσες δυσκολίες συναντήσαμε και πόσος χρόνος χρειάστηκε και χρειάζεται για το συντονισμό της όλης προσπάθειας. Θα ήθελα απλώς να παραθέσω κάποια στοιχεία, που είναι χρήσιμα για την καλύτερη κατανόηση του περιβάλλοντος αλλά και του εγχειρήματος στο σύνολό του.
"

13 Ιουνίου 2003

Το όλο περιβάλλον δεν αποτελεί εξαρχής δημιουργία, αλλά προσαρμογή σε υπάρχουσα, ελεύθερα διατιθέμενη στο διαδίκτυο φόρμα. Αυτό διευκολύνει την κατασκευή και περιορίζει εξαιρετικά το κόστος, αλλά έχει και πολλούς περιορισμούς. Έτσι πολλά από αυτά που υπάρχουν (διάφορα εικονίδια, τύποι γραμματοσειρών κλπ.) δε θα τα επιλέγαμε, αν ήταν στο χέρι μας. Αλλάξαμε ήδη πάρα πολύ το περιβάλλον, αλλά οι παρεμβάσεις έχουν κάποια όρια που δεν μπορούμε να τα υπερβούμε. Οι περιορισμοί επομένως του περιβάλλοντος αντανακλούν τους οικονομικούς περιορισμούς μας, αφού για την κατασκευή και συντήρηση των Φρυκτωριών δεν έχουμε κάποια οικονομική ενίσχυση. Γίνεται με δικούς μας πόρους, επειδή πιστεύουμε στην όλη προσπάθεια.
Για τη λειτουργία των περιβαλλόντων αυτών δεν υπάρχει μεγάλη εμπειρία, στη χώρα μας δε μηδαμινή. Έτσι και εμείς μαθαίνουμε μέσα από την προσπάθεια αυτή. Πρόθεσή μας είναι να εξασφαλίσουμε τις προϋποθέσεις, ώστε οι Φρυκτωρίες να είναι μια ζωντανή κοινότητα αλληλοϋποστήριξης και μάθησης για σας. Σ’ αυτό υπάρχει η δυσκολία ότι δε γνωρίζεστε όλοι μεταξύ σας. Μοιραία δημιουργούνται μικρότερες υποομάδες με μεγαλύτερη οικειότητα. Αυτό είναι καλό, αλλά θα πρέπει να προσπαθήσουμε να μην περιοριστούμε μόνο σ’ αυτό. Και αυτό αρχίζει ήδη να επιτυγχάνεται. Για να μπορέσουμε να βοηθήσουμε αποτελεσματικά, σας αποστείλαμε και ένα ερωτηματολόγιο. Σας παρακαλούμε πολύ να το συμπληρώσετε και όσοι/όσες δεν το έχετε κάνει ήδη. Με βάση τις απαντήσεις και τα σχόλιά σας σχεδιάζουμε ήδη τις αλλαγές για το επόμενο ακαδημαϊκό έτος. Πέρα όμως από το ερωτηματολόγιο αυτό, μη διστάζετε να θέτετε θέματα, σκέψεις, κατευθύνσεις που θα μπορούσαν να μας βοηθήσουν.
Έχουμε στα χέρια μας ένα καλό περιβάλλον, με τις αδυναμίες που προαναφέρθηκαν. Εμείς από το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας προσπαθούμε να εξασφαλίσουμε την οικονομική ενίσχυση, ώστε να το καταστήσουμε και ελκυστικότερο. Αυτό όμως δεν είναι το παν. Το διαδίκτυο είναι γεμάτο με ελκυστικά περιβάλλοντα χωρίς περιεχόμενο και χωρίς ψυχή. Στο χέρι σας είναι να δώσετε το περιεχόμενο που επιθυμείτε στις Φρυκτωρίες. Εμείς, όπως έχετε διαπιστώσει, θέλουμε να εξυπηρετούμε γόνιμα αλλά διακριτικά την όλη προσπάθεια και όχι να την κατευθύνουμε εξουσιαστικά.
Μαζί με τις θερμές ευχές μας για καλό καλοκαίρι και καλές διακοπές, δεχτείτε και τη θερμή μας παράκληση να συμμετέχετε όσο πιο ενεργά μπορείτε στη διαμόρφωση των Φρυκτωριών.
Και φυσικά, αν έρθετε στην Ελλάδα και τη Θεσσαλονίκη, θα χαρούμε πολύ να σας δούμε από κοντά.

Πολλούς χαιρετισμούς από όλους μας στον Κόμβο.

Δημήτρης Κουτσογιάννης

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα