Πρόσφατα άρθρα

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Αξάνα Τσιόχα: Τα αρχαία ελληνικά στο Λομονόσοφ

MihalisPatsis writes, "Η έρευνα έγινε από την φοιτήτρια του 5ου έτους του τμήματος Βυζαντινής και Νεοελληνικής Φιλολογίας Αξάνα Τσιόχα. Έφτιαξε και μοίρασε ερωτηματολόγιο, το έδωσε στους φοιτητές των άλλων τμημάτων και μετά το επεξεργάστηκε και μου έδωσε το κείμενο.

Μ.Πάτσης
"

21 Ιουνίου 2004

Αξάνα Τσιόχα

Η αρχαία ελληνική στο ρωσικό και σλαβικό τμήμα: έρευνα.





Ο σκοπός αυτής της έρευνας ήταν να εκδηλωθεί η γενική εντύπωση που αφέθηκε από τα μαθήματα της αρχαίας ελληνικής στο μυαλό μας , δηλαδή στο μυαλό των φοιτητών για τους οποίους τα ελληνικά δεν είναι μητρική γλώσσα. Εμείς που σπουδάζουμε στην φιλολογική σχολή πρέπει να παρακολουθούμε μερικά μαθήματα για την Γενική και Συγκριτική Γλωσσολογία, στα πλαίσια των οποίων μας προσφέρονται τα λατινικά και τα αρχαία ελληνικά, στο πρώτο και στο δεύτερο έτος αντίστοιχα.

Ως προς τις στατιστικές μονάδες, ρωτήθηκαν είκοσι φοιτητές και φοιτήτριες από τα τμήματα ρωσικής και σλαβικής φιλολογίας, το δείγμα ήταν τυχαίο. Τώρα αυτοί είναι στο τρίτο, τέταρτο και πέμπτο έτος. Όλοι έδωσαν τις απαντήσεις τους στα παρακάτω ερωτήματα.



1. Πόσο συχνά παρακολουθούσατε τα μαθήματα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας; (Αν έχετε κάνει απουσίες δώστε την αιτία τους).

2. Πώς σας φάνηκαν τα μαθήματα της αρχαίας ελληνικής γλώσσας;

3. Ποια πράγματα σ' αυτά έμειναν στη μνήμη σας;

4. Γράψτε σας παρακαλώ τον αριθμό των κλίσεων της αρχαίας ελληνικής, σύμφωνα με το εγχειρίδιο της κ. Σλαβιατίνσκαγια.

5. Γράψτε την πρώτη λέξη από την αρχαία ελληνική γλώσσα που θυμάστε.





Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν:



1.Ως προς την παρακολούθηση των μαθημάτων:

50% έχουν απουσιάσει έξι ή επτά μαθήματα

20% έχουν απουσιάσει στα μισά μαθήματα

15% έχουν απουσιάσει περισσότερο από τα μισά μαθήματα

15% έχουν απουσιάσει λιγότερο από τα μισά μαθήματα.

Όλοι έχουν κάνει απουσίες στα μαθήματα, αν και μερικοί ισχυρίζονται πως προσπαθούσαν να μην απουσιάσουν.

Οι λόγοι:

Ασθένεια

Η ώρα του μαθήματος ήταν πολύ νωρίς

Έλλειψη διάθεσης και προσωπικά σχέδια

Εργασία στη βιβλιοθήκη



2.Ως προς τα μαθήματα:

Στο 70% τους άρεσαν τα μαθήματα

Στο 10% δεν τους άρεσαν τα μαθήματα

Στο 20% τους άρεσαν πότε-πότε.



3.Στη φοιτητική μνήμη έμειναν

ο καθηγητής 20%

οι εξετάσεις 15%

οι ομιλίες του Δημοσθένη 5%

τα ανώμαλα ρήματα και Accusativus cum Infinitivo (ετεροπροσωπία) (15%)

τα ποιήματα της Σαπφούς και του Ανακρέοντα 15%

τα ευαγγελικά κείμενα 15%

κάποια επιτάφια 5%

η πλήξη και οι ελληνικές λέξεις στον πίνακα 5%.



4.Οι κλίσεις της αρχαίας ελληνικής σύμφωνα με το εγχειρίδιο της κ. Σλαβιατίνσκαγια είναι τρεις.

Όμως:

Μόνο το 25% των φοιτητών θυμούνται τον ακριβή αριθμό.

35% δεν θυμούνται καθόλου

25% θεωρούν πως υπάρχουν πέντε κλίσεις

10% θεωρούν πως υπάρχουν τέσσερις κλίσεις

5% θεωρούν πως υπάρχουν δύο κλίσεις.





5.Οι λέξεις που έμειναν στο μυαλό μας είναι:

ο άνθρωπος 15%

ο νόμος 10%

ο λόγος 10%

κακός, καλός 10%

ο οίκος 5%

ο βίος 5%

η αγορά 5%

το βιβλίον 5%

ο κύων 5%

η φιλολογία 5%

η παρθένος 5%

ο Παρθενών 5%

Επίσης εμφανίστηκαν ως διπλές απαντήσεις, οι λέξεις

Η ελληνική γλώττα

Φιλώ

Γράφω

Πολλών ω άνδες Αθηναίοι, λόγων γιγνομένων

Καθαίρω

Πιπράσκω

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα