Πρόσφατα άρθρα

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

… απ’ το διαδίκτυο δε θέλω να βγω

errante writes, "(παραφράζοντας ελαφρώς την ηρωική Λιλιπούπολη)

Ένα νέο φαινόμενο επικοινωνίας στο διαδίκτυο αξίζει την προσοχή όσων ασχολούνται με τη γλώσσα ή/και με την επικοινωνία. Πρόκειται για τα διαδικτυακά ημερολόγια ή ιστολόγια ή blogs, όπως τα λένε. "

11 Δεκεμβρίου 2004

Μερικά είναι πολύ αξιόλογα, άλλωστε μπορεί κανείς να βρει σε αυτά, ανάλογα με τις προσωπικές του προτιμήσεις, από επιλεγμένη και εναλλακτική πληροφόρηση, μέχρι τα πιο χαρακτηριστικά σύγχρονα δείγματα γραφής και καθημερινής χρήσης του προφορικού και του γραπτού λόγου. Σε μερικά αναγνωρίζει κανείς τον ιδιαίτερο λόγο και την ευαισθησία συναδέλφων φιλολόγων, μάχιμων, όπως τους λένε στα σχολεία. Αλλά για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να διαβάσετε το άρθρο της Εύης Ελευθεριάδου στα ΝΕΑ 23/11/04 «OI EΛΛHNEΣ ΒLΟGGΕRS, Ημερολόγια σε κοινή (διαδικτυακή) θέα»
http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nta_nea.print_unique?e=A&f=18097&m=P20&aa=1
Περιδιαβάζοντας μερικά από αυτά, βρήκα σε ένα (damselinstress.com/damsel/) και σύνδεση με σελίδες σχετικές με μερικούς λογοτέχνες, π.χ τη σελίδα του Νίκου Δήμου (http://www.ndimou.gr/index_gr.asp), και σε αυτήν (- επίκαιρα - Επτά Χριστουγεννιάτικες Ιστορίες http://www.ndimou.gr/newsarticle_gr.asp?news_id=44) θα βρείτε μερικές ενδιαφέρουσες (και σύντομες) χριστουγεννιάτικες ιστορίες.
Βρήκα ακόμη - αφορμή και η πρόσφατη ενασχόλησή μου με εορτές και πανηγύρεις - κάτι που με εντυπωσίασε και που αξίζει να το διαβάσετε όλοι σας, και προπαντός μερικοί συνάδελφοι και φίλοι που με περιέπαιξαν λίγο – και πολύ καλά έκαναν από μια άποψη. Είναι στο http://www.vitamo.blogspot.com/ και αφορά έναν πολύ πραγματικό και πολύ πρόσφατο εορτασμό του Πολυτεχνείου (17.11.04, Σχολικές γιορτές υπό βροχήν). Παρεμπιπτόντως, και για να μην ξεχνιόμαστε μερικοί ανυπόφορα παραδοσιακοί των σχολικών επετείων, που φαίνεται να ενδίδουμε σε κάποια μυστήρια ετεροχρονισμένη επετειακή υστερία, στο δίκτυο e-paideia.net, (http://www.e-paideia.net/news/article.asp?lngEntityID=41845&lngDtrID=2890) υπάρχει η πληροφορία για ένα διπλό DVD του Πολυτεχνείου, που διανεμήθηκε πέρυσι από τη Γενική Γραμματεία Νέας Γενιάς, επομένως θα μπορούσε να διανεμηθεί και σε μας.
Ανακάλυψα ακόμη τη σελίδα και τους στίχους του Θανάση Παπακωνσταντίνου, του παιδιού αυτού από τη Λάρισα που οι στίχοι κι η μουσική του έχουν να πουν πολλά για τις διαθέσεις και την έκφραση ενός σημαντικού μέρους των ανθρώπων που ζουν σε μια Ελλάδα ρευστή, ποιητική, πικρή, ερωτική, απαισιόδοξη, χαρίεσσα, μεικτή, ελληνική, διεθνή, μια Ελλάδα σημερινή.
Κι ένα τελευταίο. Από ένα από αυτά έχετε πρόσβαση στον ελληνικό φιλολογικό ιστοχώρο Pagina Philologiae, με πλούσιο φιλολογικό υλικό (άρθρα, βιβλιογραφίες, λογισμικά, περιοδικά, εκδόσεις, κτλ). Μέσα από εκεί μπορεί κανείς να αποκτήσει μερικά πολύτιμα άρθρα για τη γλώσσα από "Τα Νέα" - ένθετο "Πρόσωπα", σειρά άρθρων «10 ΜΥΘΟΙ ΓΙΑ ΤΗ ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ», Σεπτέμβριος 2000, το ένα καλύτερο από το άλλο (γράφουν: Δ. Ν. Μαρωνίτης, Ευάγγελος Πετρούνιας, Α.-Φ. Χριστίδης, Άννα Φραγκουδάκη, Δήμητρα Θεοφανοπούλου-Κοντού, Άννα Αναστασιάδη-Συμεωνίδη, Γιάννης Βελούδης, Ελένη Καραντζόλα, Σπύρος Μοσχονάς, Μαρία Κακριδή-Φερράρι. Μπορείτε στην αναζήτηση της σελίδας του εντύπου να αναγράψετε το όνομα του αρθρογράφου και να το δείτε και να το αντιγράψετε και από εκεί). Το τελευταίο, με τίτλο «Πλούσιες και φτωχές γλώσσες», της Μαρίας Κακριδή-Φερράρι (http://ta-nea.dolnet.gr/neaweb/nsearch.print_unique?entypo=A&f=16845&m=R32&aa=1)
θα ήθελα πολύ να το προτείνω για συζήτηση, γιατί θίγει το ζήτημα του γλωσσικού ρατσισμού, προς τον οποίον έχουν την τάση να κλίνουν αρκετοί Έλληνες, φιλόλογοι και μη. Κατ’ επέκταση, έχει να κάνει και με τη γενικότερη δική μας στάση καθώς και με μια πιο ξεκάθαρη συνειδητοποίηση του ρόλου μας στο εξωτερικό, τι κάνουμε, τι νομίζουμε πως κάνουμε, ποια είναι η θέση μας ανάμεσα στις άλλες γλωσσικές κοινότητες, πώς την υπηρετούμε, κτλ, κτλ.
Τελικά πρέπει να ζητήσω συγνώμη, γιατί αυτό το κείμενο με τα ποικίλα θέματα δεν εύρισκα σε ποια ενότητα του φόρουμ να το κολλήσω, και γι’ αυτό το αποστέλλω στην ενότητα διδάσκοντας την ελληνική, με την ιδέα ότι αφορά και τους διδάσκοντες την ελληνική και τη διδασκαλία της.

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα