Πρόσφατα άρθρα

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Μάιος 2003

Νεοελληνική έρευνα στην Αυστραλία

University of Νew South Wales, Sydney
ΚΥΡΙΑΚΗ ΦΡΑΝΤΖΗ
Στις 11-13 Απριλίου έγινε στην Αδελα'ί'δα της Αυστραλίας συνέδριο Ελληνικών Σπουδών που οργανώθηκε από το ελληνικό τμήμα του πανεπιστημίου Flinders.To πρόγραμμα του συνεδρίου που μπορείτε να διαβάσετε στον κόμβο δίνει μια εικόνα της θεματολογίας γύρω από την οποία κινείται η σχετική έρευνα στην περιοχή.Η δική μου ανακοίνωση σ' αυτή τη συνάντηση ήταν περιληπτικά η εξής :

Eαρινό εξάμηνο στο Παν/μιο του Aachen.

Γεια σας,
επικοινωνώ μαζί σας, για να σας μεταφέρω τα νέα μας από το νέο εξάμηνο, που σε μας άρχισε 22-4-2003!

Μάιος 2003

Η διδασκαλία της Νέας Ελληνικής στο Λομονόσοφ

Αγαπητοί Συνάδελφοι και Φίλοι των φρυκτωριών, παρουσιάζω τη διδασκαλία της Νέας ελληνικής στο Λομονόσοφ της Μόσχας.

Με συναδελφικούς χαιρετισμούς
Μ. Πάτσης
Μόσχα - Μάιος 2003

Διαπιστώσεις από τη διδασκαλία και εργασία στη Ρωσία

MihalisPatsis writes, "Καταγράφω κάποιες διαπιστώσεις και εκτιμήσεις , καθώς επίσης το πως χειρίζομαι θέματα που σχετίζονται με τη διδασκαλία και την Ελληνική πραγματικότητα"

Μόσχα- Μάιος 2003

Πανεπιστήμιο του Οβιέδο (Ισπανία)

Καραγεώργος Ηλίας
Πανεπιστήμιο Οβιέδο
Ισπανία

Το τμήμα κλασικής και ρομανικής φιλολογίας του Πανεπιστημίου του Οβιέδο δημιουργήθηκε το 1988

Καραγεώργος Ηλίας
Πανεπιστήμιο Οβιέδο
Ισπανία.

Περί ερωτηματολογίου ξανά

Αρετή Πότσιου
Απάντηση στην παρατήρηση του Τάσου του Σικελιώτη, σχετικά με τα συμπεράσματα από το ερωτηματολόγιο και την αξιοποίηση του.

Το κείμενο αυτό της κυρίας Πότσιου είχε επαναδημοσιευτεί πριν την διακοπή λειτουργίας των Φρυκτωριών και είχε δυστυχώς χαθεί! Την ευχαριστούμε λοιπόν για αυτήν τη "δεύτερη" αποστολή...
Θεσσαλονίκη, 14 ΜαΪου 2003

Τα βιβλία, τα λάθη τους κι εμείς

Αρετή Πότσιου
Για τα Νέα ελληνικά για κλασικούς φιλολόγους και για μη κλασικούς, δεν πειράζει. Για τα σημεία που εκνεύρισαν τον Τάσο μας.

Ένα από τα κείμενα που είχαν χαθεί με την προσωρινή διακοπή των φρυκτωριών βρίσκεται και πάλι δημοσιευμένο στις φρυκτωρίες χάρη στην κυρία Πότσιου...
Θεσσαλονίκη, 14 Μαϊου 2003

Γρανάδα - Παλέρμο (σε συνέχειες)

Αρετή Πότσιου
Εδώ Γρανάδα. Τάσο μου γεια.
Για την Αγέλαστο Πέτρα δεν έχω λόγια, μην και το φτωχύνω ό,τι και να πω.
Για τα άλλα, του Λαζόπουλου, δεν ξέρω, με πιάνεις αδιάβαστη και μάλλον κι αδιάφορη.
Όσο για τα υπόλοιπα…

Θεσσαλονίκη, 14 Μαϊου 2003
Η ημερομηνία δημοσίευσης αυτού του κειμένου είναι διαφορετική - εδώ αναγράφεται η ημερομηνία που η κυρία Πότσιου ξαναέστειλε το κείμενο...Ευχαριστούμε πολύ!

Απάντηση στο σχόλιο

errante writes, "Τασούλη, αχ, όταν επικοινωνούν οι άνθρωποι γραπτώς, δεν έχουν την ευκαιρία να εξηγούνται, να επεξηγούν ή να ακούν τη διαφωνία, διόρθωση ή παρέμβαση του συνομιλητή, κι έτσι ο καθένας καταλαβαίνει για τον άλλον κάτι που ίσως δεν ανταποκρίνεται στην αλήθεια. Εδώ πρόσωπο με πρόσωπο μιλούμε πολλές φορές, και σχηματίζουμε λανθασμένες εντυπώσεις για τον άλλον, πόσο μάλλον με το γραπτό, που απ’ τη φύση του είναι μονόλογος, κι ας φιλοδοξεί να γίνει διάλογος. Για να μη φτάσω σ’ αυτό που μου περνάει απ’ το μυαλό μερικές φορές, ότι οι άνθρωποι έχουν σπουδάσει την τακτική της ανεπικοινωνίας, μερικοί μάλιστα διαπρέπουν. Εγώ δηλώνω αριστούχος –χρειάζεται και μια διάκριση κάπου κάπου. Γι’ αυτό σου απαντώ, για να μην νομίζεις τυχόν άλλα για μένα, αλλά και γιατί με τσιγκλάς, κάνεις τον άλλον να θέλει να μιλήσει. Διορθώνω λοιπόν τις εντυπώσεις που έχεις για την αφεντιά μου όσο πιο σύντομα μπορώ. (Άι το παίρνω πίσω αυτό, βγήκαν πολλά.)"

Θεσσαλονίκη, 14 Μαϊου 2003

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΟΓΛΩΣΣΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΟ ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ ΤΟΥ ΒΑΤΟΥΜ

Lionis writes, "Το Νεοελληνικό Τμήμα ιδρύθηκε το 1996 και ανήκει στο Τμήμα Κλασικών,Βυζαντινών και Νεοελληνικών Σπουδών.Τη χρονιά που διανύομε λειτούργησαν τέσσερα τμήματα. "

Θεσσαλονίκη, 14 ΜαΪου 2003

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα