Πρόσφατα άρθρα

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Εξετάσεις

Γιάννης Ζηκούδης: Τεστ στα θηλυκά σε -ση

Γιάννης Ζηκούδης

Υλικό για προχωρημένους

 

Αρχεία: 

Δείγμα Ασκήσεων

Δείγμα ασκήσεων για τις ανάγκες εξετάσεων που περιγράφονται στο κείμενο "This is the place, Gentlemen".

San Fransisco State University, εξετάσεις για τη γλώσσα II: A έτος - επίπεδο αρχαρίων (Λία Παπαδάκη)

MODERN GREEK IV

Instructor: Efthalia Papadaki

NAME:

Final Examination

Thursday, May 24, 2007, 1:30 pm -4:00

pm

TEXT – EXPRESSION

Μιχάλης: Παιδιά, τι θα κάνουμε

αυτό το Σαββατοκύριακο;

Αλεξάνδρα: Θα ήθελα να πάω στο

σινεμά. Υπάρχουν πολλά ωραία

έργα να διαλέξουμε.

Εύα: Εγώ λέω να πάμε σε μια

συναυλία.

San Fransisco State University, εξετάσεις για τη γλώσσα III: A έτος - επίπεδο αρχαρίων (Λία Παπαδάκη)

MGS 151

Instructor:

Efthalia Papadaki

NAME:

Final Examination

Monday, May 21, 2007, 1:30 pm -4:00

pm

TEXT – EXPRESSION

Είναι Κυριακή μεσημέρι. Η Ρόνα,

η Χέδερ, ο Γκάρεθ, η Αλέξα, η

Στέισυ, ο Νίκος, η Αγιούμι και ο

Δαμιανός ετοιμάζονται να φάνε.

Χτυπάει το τηλέφωνο.

Ρόνα: Παρακαλώ; Τι θέλετε;

Πανεπιστήμιο της Χώρας των Βάσκων, εξετάσεις για τη γλώσσα: Α έτος - επίπεδο αρχαρίων (Τερέζα Χαλαβαζή)

EXAMEN DE LENGUA Υ LITERATURA GRIEGA

MODERNA - JUNIO 2007

Κείμενο : Η διασκέδαση στην

Ελλάδα.

Σήμερα όλος ο κόσμος

διασκεδάζει. Άλλοι πηγαίνουν

στο θέατρο, άλλοι στον

κινηματογράφο. Κάποιοι

διασκεδάζουν με μουσική. Άλλοι

πάλι πηγαίνουν εκδρομές.

Τεστ στον ενεστώτα των ρημάτων ενεργ. φωνής και μερικών αποθετικών

Επαναληπτικό διαγώνισμα στον ενεστώτα των ρημάτων (τύποι Α, Β1, Β2, Γ1, Γ2)

Πρώτο επίπεδο (αρχάριοι)

Επικοινωνήστε Ελληνικά κεφ. 1- 12

1)Να συμπληρώσετε τα κενά με τα ρήματα που βρίσκονται μέσα στην παρένθεση βάζοντάς τα στο κατάλληλο πρόσωπο και αριθμό

( θυμάμαι, φτάνω, πίνω, ακούω, παίρνω, σκέφτομαι, γίνομαι, φοβάμαι, λυπάμαι, μπορώ, κάνω)

Ο Γιάννης δε ---------- ------- ------ποτέ τα ραντεβού του.

Πότε ------------ ---------το τραίνο στο Παρίσι;

Παν/μιο του Reading, εξετάσεις για τη γλώσσα (2008): Β επίπεδο (Δήμητρα Τζανιδάκη)

Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps

Lecturer, department of Classics

University of Reading



Candidate Examination Number ………………..

Seat Number …………….

You are allowed ten minutes before the start of the examination to acquaint yourself with the instructions below and to read the question paper.

Παν/μιο του Reading, εξετάσεις για τη γλώσσα (2008): A επίπεδο (Δήμητρα Τζανιδάκη-Kreps)

Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps

Lecturer, department of Classics

University of Reading

Candidate Examination Number ………………..

Seat Number …………….

You are allowed ten minutes before the start of the examination to acquaint yourself with the instructions below and to read the question paper.

Παν/μιο του Reading, εξετάσεις για τη NE λογοτεχνία, 2008, Δήμητρα Τζανιδάκη-Kreps

Dr Dimitra Tzanidaki-Krpes

Lecturer, Department of Classics

University of Reading

Candidate Examination Number ………………..

Seat Number …………….

You are allowed ten minutes before the start of the examination to acquaint yourself with the instructions below and to read the question paper.

Άγιος Σέργιος: εξετάσεις για τη γλώσσα, Ιούνιος 2008, Μαρία Πουρνάρα

Εξετάσεις Ιουνίου στον ΄Αγιο Σέργιο

Παρίσι 13 /6/ 2008

Διδάσκουσα: Πουρνάρα Μαρία

Να διαβάσετε το παρακάτω κείμενο και να απαντήσετε στις ερωτήσεις:

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα