Πρόσφατα άρθρα

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Νεοελληνική γλώσσα

Για την 28η Οκτωβρίου

Σίσσυ Αθανασοπούλου

 

Ναπολιτάνος

Napolitano

Μελαχρινέ Ναπολιτάνο

ο πόλεμος είναι φριχτός

εσύ μαχαίρωσες τον Πάνο

μετά σε σκότωσε αυτός.

 

Τώρα κοιμάστε αγκαλιασμένοι

όπως το θέλησε ο Θεός

να’ ναι οι λαοί αδελφωμένοι

μαύροι, λευκοί ένας λαός.

 

Εσύ στη Νάπολη μπαρμπέρης

κι αυτός ψαράς στο Αιτωλικό

να μάθεις δεν θα καταφέρεις

πώς φτάσατε στο φονικό.

 

Τώρα κοιμάστε αγκαλιασμένοι

όπως το θέλησε ο Θεός

Τραγούδια για τη βροχή...

Σίσσυ Αθανασοπούλου

Για όποιον σκέφτεται να κάνει ένα μάθημα με τραγούδια για τη βροχή, τώρα που ξεκινά το φθινόπωρο...

Αρχεία: 

Το σπίτι που γεννήθηκα

Δημοσιεύω με ιδιαίτερη χαρά για λογαριασμό της Σίσσυς Αθανασοπούλου:

Νάπολη- κείμενα μαθητών του τμήματος ενηλίκων για το σπίτι.

Στο τμήμα ενηλίκων της Νάπολης συζητάμε για το "σπίτι"-2

Στο επόμενο μάθημα οι μαθητές έφεραν τις μικρές τους εκθέσεις με θέμα "το σπίτι" που είχαν την επιλογή ή να το αναπτύξουν σαν ένα περιγραφικό κείμενο ή νε εκθέσουν τις σκέψεις τους πάνω στο ζήτημα. Τις μεταφράσεις και δύο από τα κείμενα που επέλεξα στέλνω σήμερα, επισημαίνοντας πως δεν έχουν λογοτεχνικές αξιώσεις.

Στα κείμενα δεν διόρθωσα κάποια μικρά λάθη [“ανάμνησες”, “αφίσω”,“δύσχολη”, “πινακάτες”]για να μη χαθεί η αυθεντικότητά τους.

κείμενα και μεταφράσεις με θέμα:το σπίτι (1)

Σίσσυ- Νάπολη

Με την έναρξη των μαθημάτων στο τμήμα ενηλίκων του ιταλο-ελληνικού συλλόγου "La stella di Rodi" (πρώην παράρτημα Νάπολης του πανιταλικού συλλόγου "πρώην Λασαλιανοί μαθητές Ρόδου), το τμήμα προχωρημένων ασχολήθηκε με το θέμα "σπίτι". Διαβάσαμε το κείμενο του Γ. Ιωάννου και το συζητήσαμε,το ποίημα του Μπόρχες και το τραγούδι του Σ.Μάλαμα.

Ασκήσεις κλειστού τύπου (γραμματική - σύνταξη)

Διονύσης Μούσουρας

Στέλνω σήμερα ασκήσεις που έχω συντάξει με οδηγό κυρίως τη Νεοελληνική Σύνταξη του Αχ. Τζαρτζάνου αλλά και άλλα βοηθήματα πάνω σε διάφορες "ενότητες" της Ελληνικής. Οι αστερίσκοι σε κάθε άσκηση δηλώνουν τον βαθμό δυσκολίας τους, αρχίζοντας από τις εύκολες και πηγαίνοντας προς τις δύσκολες.

Όλες οι ασκήσεις είναι κλειστού τύπου (συμπλήρωση κενών, επιλογή, κ.ά) και συγκεντρώνονται κάτω από έναν τίτλο ανάλογα με το φαινόμενο που εξετάζουν.

 

Αρχεία: 

Ιταλική ρεβεράντζα στον Παρθενώνα (ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ 2/10/09, της Γιώτας Συκκά)

Αγγελική Βασιλοπούλου,Παλέρμο

 

Με αφορμή του άρθρου με τίτλο "Ιταλική ρεβεράντζα στον Παρθενώνα" της Γιώτας Συκκά που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ στις 2/10/09, το άρθρο εδόθη στους φοιτητές του 3ου έτους των Ξένων Γλωσσών.Ακολούθησε σχετική συζήτηση για τον επαναπατρισμό όχι μόνο των ελληνικών αρχαιοτήτων στη χώρα τους από διάφορα μουσεία του κόσμου, αλλά και των ιταλικών αρχαιοτήτων.

 

 

 

Αρχεία: 

καρναβάλι

Αγαπητοί συνάδελφοι,

στέλνω το επίκαιρο, λόγω ημερών, κείμενο για το καρναβάλι έτσι όπως το επεξεργαστήκαμε στην τάξη με το τμήμα των ενηλίκων. Η άσκηση που κάναμε στην τάξη, εκτός από τη μετάφραση, ήταν να εξετάσουμε συγκριτικά  τον τρόπο που γιορτάζουν τον καρνάβαλο οι Ιταλοί και οι Έλληνες.

Αρχεία: 

Γιάννης Ζηκούδης: εξάσκηση στην προφορά (αρχάριοι)

Μπορείτε να δείτε εδώ μερικές λέξεις και πίνακες για εξάσκηση στην προφορά αλλά και ό,τι πρέπει να προσέξει ένας αρχάριος φοιτητής της ν.ε.

Ελευθερία Λασθιωτάκη: Διδακτική πρόταση (συνέντευξη Π. Αλμοδοβάρ)

Διδακτική πρόταση από την Ελευθερία Λασθιωτάκη

Οι γυναίκες μάχονται καλύτερα

Του ΛΟΥΚΑ ΚΑΤΣΙΚΑ

Συνεχίζοντας μια δημιουργική πορεία που ξεκίνησε με την «Καυτή σάρκα» για να τον καταξιώσει σταδιακά σε ολόκληρο τον κόσμο, η νέα του ταινία, «Γύρνα πίσω», δεν αποτελεί μονάχα μια επιβεβαίωση, αλλά και μια συγκινητική κατάθεση για τον Αλμοδόβαρ.

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα