Πρόσφατα άρθρα

Hyperion or the hermit in Greece

Concept, dramaturgy and performance by Dimitra Kreps

Hyperion or the hermit in Greece

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

This essay examines that metaphor in the context of the political and war situation at the time Lysistrata was first performed. It considers traditional gender roles in the fifth-century Greek polis and Lysistrata’s inversion of those roles in her weaving analogy. Aristophanes’ comedic purpose in the weaving speech, in Lysistrata as a whole, and more generally across his corpus is examined. In addition, some observations are made about the sound pattern of Lysistrata’s speech and, in a personal argument, a speculative suggestion is advanced that the audience might have associated her cadences with the familiar rhythms of a domestic weaving loom.

ἐξ ἐρίων δὴ καὶ κλωστήρων καὶ ἀτράκτων

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Σκοπός της εργασίας αυτής είναι η προσέγγιση του Άξιον Εστί με ερευνητικό εργαλείο το ηρωοκεντρικό μοντέλο αφηγηματικής ανάλυσης που ανέδειξε η μακρά παράδοση συστηματικής ανάλυσης λογοτεχνικών έργων η οποία ξεκίνησε με τη μελέτη της δομής των ρωσικών παραμυθιών από τους Ρώσους φορμαλιστές στις αρχές του 20ου αιώνα και πέρασε αργότερα στους στρουκτουραλιστές και σημειολόγους θεωρητικούς της λογοτεχνίας.

ΓΙΑΝΝΗΣ ΖΗΚΟΥΔΗΣ: Άξιον Εστί

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

This is a heartfelt yet rigorous and intelligent essay submitted by Sophie Prewett for the course I teach to 3rd year undergraduate Classics students at the University of Reading where I have been teaching for the last thirteen years. My course bears the title 'My Mother's sin and other stories' aiming at introducing some major authors and works as well as trends in Modern Greek Poetry and Fiction from the late 19th century to the late 20th century in connection with both the history, sociocultural context and wider literary developments of their period and illustrating attitudes to the ancient past in the work of some selected poets and novelists. All texts are taught from English translations. My students take this course as optional and for the majority a whole new world of hidden Modern Greek treasures is unveiled. Many have called the experience of my course as 'a breath of fresh air' which i consider an ultimate credit...

Examine the role of self-deception in the historical poems of Cavafy

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Ευαγγελία Καφφέ-Αλαούνε BIRZEIT UNIVERSITY Αγγλόφωνο Πανεπιστήμιο όπου διδάσκονται τα ν.ε

BIRZEIT UNIVERSITY - Παλαιστίνη

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Το Πανεπιστήμιο Λευκωσίας σε συνεργασία με το Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας διοργανώνει μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (MA, 3 εξάμηνα) - Εξ Αποστάσεως".

Μεταπτυχιακό εξ αποστάσεως πρόγραμμα για τη Διδασκαλία της Ελληνικής ως Δεύτερης/Ξένης Γλώσσας (Παν. Λευκωσίας - ΚΕΓ)

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Αξιολόγηση της ελληνόγλωσσης τριτοβάθμιας εκπαίδευσης εξωτερικού στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΠΣ και η ελληνόγλωσση εκπαίδευση εξωτερικού

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

My Mother's Sin and Other Stories A series of lectures on Modern Greek literature taught by Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps This is a first class essay of one of my students, Jenny Wight, who took my course this year writing beautifully on the effects of loss in Cavafy's poetry.

Discuss the portrayal and effects of loss in the poetry of Cavafy

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

stuident Name: Joseph Watson Module Lecturer: Dr Dimitra Tzanidaki-Kreps Date of Submission: 11/01/2016

Poetics and Histories: To What Extent Did C. P. Cavafy Alter Historical Narratives, and for What Artistic Purposes?

Tμήματα ελληνικής γλώσσας στη Γαλλία

MariaPournara writes, "Μαρία Πουρνάρα
Λίγα λόγια για το έργο μου στο Παρίσι
"

13 Μαρτίου 2008

Εδώ και έξι χρόνια είμαι αποσπασμένη στα σχολεία του Παρισιού ως φιλόλογος διδάσκουσα στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Τα τμήματα στα οποία διδάσκω με την ιδιότητα αυτή είναι τμήματα ελληνικής γλώσσας γυμνασίου και λυκείου ή τμήματα ενηλίκων, των οποίων οι φοιτητές διδάσκονται την ελληνική είτε ως δεύτερη είτε ως ξένη γλώσσα.
Την τρέχουσα σχολική χρονιά 2007 – 2008 διδάσκω σε δύο τμήματα ενηλίκων (επίπεδα: αρχάριοι και προχωρημένοι) και σε φοιτητές του Ινστιτούτου Ορθόδοξης Θεολογίας "Άγιος Σέργιος", όπου γίνονται μαθήματα νέων ελληνικών για πρώτη φορά.
Τα βιβλία που χρησιμοποιώ ως βασικά εγχειρίδια, και εγώ και οι συνάδελφοί μου, για τους ενήλικες είναι η σειρά « Επικοινωνήστε Ελληνικά ». Ο καθένας βέβαια εμπλουτίζει το υλικό του από άλλες μεθόδους και βιβλία ή αυτοσχεδιάζει με δικό του υλικό ανάλογα με το επίπεδο και το δυναμικό της τάξης.
Προσωπικά δουλεύω και με κείμενα και ασκήσεις από το «Ελληνικά τώρα», το «Ελληνικά από κοντά», το «Ελληνικά για ξένους» (Α.Π.Θ), το «Μαθήματα Ελληνικών», το «Ξέρετε Ελληνικά», το «Κλειδιά της ελληνικής γραμματικής», με απλά λογοτεχνικά κείμενα κ.λ.π.
Πρόσφατα άρχισα να αξιοποιώ διδακτικά και κείμενα από τις Φρυκτωρίες, που τις βρίσκω εξαιρετικές. Κυρίως δουλεύω με κείμενα από την τράπεζα υλικού, όπως το κείμενο του Ζηκούδη για την παθητική φωνή, κάποια τραγούδια, το κείμενο της Ζουμπουλίδου "οδηγώ και σου γράφω" κ.λ.π.
Ιδιαίτερη έμφαση δίνω στις προφορικές ασκήσεις, τις οποίες εμπλουτίζω με παιχνίδια ρόλων και αυτοσχέδια θεατρικά κείμενα με συγκεκριμένο θεματικό λεξιλόγιο. Εκτός από τους φοιτητές που ενδιαφέρονται μακροπρόθεσμα για το πιστοποιητικό ελληνομάθειας (όπως άλλωστε και οι μαθητές των σχολείων οι οποίοι συμμετέχουν κάθε χρόνο όλο και περισσότεροι και με αυξανόμενη επιτυχία στις εξετάσεις για το πιστοποιητικό), οι ενήλικες μαθητές ενδιαφέρονται κυρίως για την αποτελεσματική επικοινωνία σε σωστά ελληνικά, στόχος που επιδιώκεται και στο μάθημα με την έμφαση στο διάλογο και την προφορική κατανόηση.
Χρησιμοποιώ τέλος ως οπτικοακουστικό υλικό δίσκους με κείμενα και τραγούδια πάνω στα οποία οι μαθητές πραγματοποιούν έπειτα εργασίες.

Μαρία Πουρνάρα
Παρίσι

© 2012 Κέντρο Ελληνικής Γλώσσας - Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα